-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin3!gobli
n1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: na przejezdzie
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5739ff9f$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Mon, 16 May 2016 20:39:14 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5739ff9f$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 71
Message-ID: <573a13e4$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.172.218
X-Trace: 1463423972 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 645 95.49.172.218:60298
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582098
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-05-16 o 19:13, J.F. pisze:
> http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/maszynist
a-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bo
haterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80
%9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsY
>
>
> "szynobusem z Wągrowca do Poznania podróżowało ok. 100 osób. Gdy
> rozpędzony pojazd był w okolicach miejscowości Skoki, maszynista
> zauważył, że na torach stoi wyładowana drewnem ciężarówka. Zanim pojazd
> w nią uderzył, maszynista włączył awaryjne hamowanie, wybiegł z kabiny i
> wydał pasażerom komendę "Na podłogę!". Wszyscy zareagowali prawidłowo, a
> moment później drewniana belka przebiła pociąg na wysokości siedzeń.
>
> Maszynista uratował pasażerów szynobusu. "Zareagowali podręcznikowo.
> Momentalnie położyli się na podłogę"
>
> Choć przedstawiciele kolei uważają, że ciężarówki w ogóle nie powinno
> być na przejeździe (bo obowiązuje tam zakaz wjazdu tego typu pojazdów),
> jej właściciel jest innego zdania. - Złożyłem w tej sprawie doniesienie
> do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez maszynistę
> pociągu przez zaniechanie hamowania - mówił na antenie TVN24 Wojciech
> Szkudlarek.
>
> Jego zdaniem maszynista "miał całe 100 metrów czy 200 metrów, jak miał
> widoczność na łuku i mógł trąbić i hamować". - To, że on uciekł i
> informował pasażerów, że grozi im jakieś niebezpieczeństwo, to jest
> jakiś tam odruch, ale każdy z nas, jeśli widzi zagrożenie jadąc
> samochodem, to nie wskakuje na tylne siedzenie, tylko kładzie rękę na
> klakson i hamuje - przekonuje.
> Szkudlarek twierdzi też, że prawidłowo nie działał sam przejazd, na
> którym doszło do wypadku. Jak tłumaczy, że jego pracownikowi, który
> kierował ciężarówką, rogatka zamknęła się na kabinie. Ponieważ nie
> chciał uszkodzić szlabanu, próbował odbić kierownicą w inną stronę. - W
> tym momencie uderzył go pociąg. Nie było trąbienia z pociągu, nie było
> niczego - mówił.
>
> Na razie zarzuty usłyszał kierowca ciężarówki - oskarża się go o
> wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi komunikacyjnemu.
> Śledczy zbadają też, czy mężczyzna mógł wywołać zagrożenie katastrofą
> komunikacyjną; jeśli zdecydują się postawić takie zarzuty, może mu
> grozić nawet 8 lat więzienia"
>
> No coz, przynajmniej w jednym sytuacja wydaje sie jasna - pociag moze
> hamowac bez dalszego siedzenia maszynisty w kabinie ...
>
> J.
>
Zwykle przed zamknięciem rogatek miga światło. Jest dobrych kilka sek,
zanim się zamkną - można zatem spokojnie zjechać z torów, o ile nie
wjechało się na czerwonym.
Procedura jest taka, że maszynista włącza hamowanie i ucieka - tak jest
w przepisach. Zwykle kabina jest miażdżona. Maszynista zachował się
prawidłowo.
Hamulce w pociągu działają inaczej niż w samochodzie - przekręca się -
pisząc kolokwialnie - wajchę i wypuszcza powietrze z przewodu
hamulcowego - wtedy zaczynają działać hamulce. Maszynista musiałby być
samobójcą, gdyby nie hamował - nie wiedział co jest w ciężarówce, a
mogło to być wszystko - stalowe pręty, chemikalia w pojemnikach, butle z
gazem... Też bym wiał.
Trąbienie nie zastąpi hamowania. Jeśli kierowcy zamknęła się rogatka, to
znaczy, że zaraz będzie jechał pociąg. Potrzebował jeszcze potwierdzenia
trąbieniem? A może na piśmie?
Wjechał, gdy pierwsza rogatka była otwarta i zamknęła się mu przed nosem
druga. Jedynie co mógł zrobić to jak najszybciej stamtąd uciekać.
Generalnie - kierowca idiota - należy mu się kara kilku lat w
zawieszeniu, zabranie prawa jazdy, skoro nie potrafił prawidłowo
zareagować na zamknięcie się przed nosem rogatki wyjazdowej. A
ubezpieczenie nie powinno wypłacić kasy z polisy, jeśli taka była.
Prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany - samochód nie miał AC, a
ciężarówki nie są tanie.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.05.16 20:47 J.F.
- 16.05.16 20:46 masti
- 16.05.16 20:49 J.F.
- 16.05.16 20:52 Cavallino
- 16.05.16 21:54 sirapacz
- 16.05.16 22:00 masti
- 16.05.16 22:12 sirapacz
- 16.05.16 22:17 j...@i...pl
- 16.05.16 22:26 J.F.
- 16.05.16 22:52 RoMan Mandziejewicz
- 16.05.16 22:55 RoMan Mandziejewicz
- 17.05.16 00:27 Tomasz Pyra
- 17.05.16 02:04 Pawel \"O'Pajak\
- 17.05.16 06:32 Shrek
- 17.05.16 07:58 spider
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=