  • 61. Data: 2016-12-07 11:11:56
    Temat: Re: multimetr 600 zł
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 07-12-2016 o 10:31, J.F. pisze:

    > Metexem 3850 tez trzeba krotko, bo jak sie podgrzeje, to potem ostatnia
    > cyfra mu plywa :-)

    Tylko raz mierzyłem prąd w okolicy 10A (piekarnik). Mimo, że krótko to
    gniazdko w mierniku się trochę rozpłynęło :(.
    P.G.

  • 62. Data: 2016-12-07 12:01:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jawi pisze tak:

    > Jest ty kilku co odpowiedziałoby inaczej niestety.

    dwóch to wiem którzy ;)

    --
    Piotrek

    This is my screwdriver. There are many like it
    but this one is mine.

  • 63. Data: 2016-12-07 12:26:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ww pisze tak:

    > Za to "nie mam więcej pytań" brzmiało dla mnie jak "ja pier..., co
    > za idiota". A to już lekka przesada.

    Zawsze miałem problemy z komunikacją. Za dużo lutowania a za mało piwa
    w młodości ;)

    - inwestorka
    - ja

    - Dzień Dobry Panie Piotrze. Jestem w OBI. Który włącznik mam kupić?
    - bylejaki (jakikolwiek)

    ;)

  • 64. Data: 2016-12-07 12:32:11
    Od: circuitmaker <f...@m...pl>

    Mario wrote:

    > No skoro zaoszczędził na oscyloskopie, to może zaszaleć przy kupnie
    > multimetru. Akurat oscyloskop w zadaniach amatorskich nie musi być jakiś
    > super.

    Ale co Wy chcecie od tego Rigola? Wiadomo, że nie jest to Tek,
    ale też Tek nie kosztuje półtora tysiaka. Bardzo porządny sprzęcik,
    zwłaszcza po "ulepszeniu".

    c.

  • 65. Data: 2016-12-07 12:36:11
    Od: circuitmaker <f...@m...pl>

    J.F. wrote:

    > Piotrze, ale te mierniczki za 15 zl, maja zakres 10A, ale tak naprawde
    > mierza do 20A.
    >
    > Tylko trzeba krotko, bo sie stopia.

    I nie na kabelkach z zestawu za 15 zł., tylko droższych niż
    ten mierniczek, bo też się stopią. :)

    c.

  • 66. Data: 2016-12-07 22:56:29
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 23:42, Mario pisze:

    > Nie przejmuj się tym pisaniem :) Jak potrzebujesz czegoś lepszego niż w
    > porywach 0,3%, to kupuj niezależnie czy potrzebujesz żeby się dobrze
    > bawić, czy żeby zarabiał na ciebie. Ja radzę Brymena.

    Nawet taka z pozoru mało ważna rzecz jak pomiar ciągłości jest na
    korzyść Brymena. Nie wiem czy każdy, ale mój robi to natychmiastowo. Nie
    ma tego wkurzającego i niepotrzebnego opóźnienia jak w innych.

  • 67. Data: 2016-12-07 23:17:06
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-07 o 22:56, szod pisze:

    > Nawet taka z pozoru mało ważna rzecz jak pomiar ciągłości jest na
    > korzyść Brymena. Nie wiem czy każdy, ale mój robi to natychmiastowo. Nie
    > ma tego wkurzającego i niepotrzebnego opóźnienia jak w innych.

    W sanawie nie ma ale w metexach było opóznienie i faktycznie mocno to
    wkurzało.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 68. Data: 2016-12-08 07:55:43
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-12-07 o 10:24, Dorotka i Stasiu pisze:

    > Pocieszeniem (niewielkim) jest to, że wyłącznik jest po obu stronach
    > przełącznika i że jest mechanicznie dość trwały. Można się (jak ja)
    > przyzwyczaić. Aha, i gdy zapomnisz o wyłączeniu to automatycznie się
    > wyłączy po kilkunastu minutach (można to zablokować w razie potrzeby).
    > Już nieraz to uratowało mi baterię.

    To ważne. Ja chyba z 10 razy zajechałem nowe baterie zostawiając miernik
    na kilka dni.

  • 69. Data: 2016-12-08 07:58:44
    Od: ww <w...@o...pl>

    > Nie warto. W tym zakresie cenowym mierniki będą miały bardzo podobne
    > problemy i jakośc wykonania, tzn będą prawdopodobnie na kalibracji
    > potencjometrami, będą pływaly z temperaturą, będą mialy kiepski RMS
    > (choć UT61E ma absurdalnie dobry), będa mialy żałosne zabezpieczenia
    > itd. Ale będą działać zaskakująco dobrze mimo narzekania wyznawców Fluke.

    Obejrzałem filmik https://www.youtube.com/watch?v=i2Tkm21dI1g i nie
    jestem przekonany co do Uni-T. Jakość taka sobie nawet w drogim modelu,
    tragiczny test ciągłości (co mnie boli w sumie bardziej niż ta ogólna
    jakość). Szkoda, że Dave nie zrobił nigdy testu Sanwy.

  • 70. Data: 2016-12-08 08:08:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Dec 2016 07:55:43 +0100, ww napisał(a):

    > To ważne. Ja chyba z 10 razy zajechałem nowe baterie zostawiając miernik
    > na kilka dni.

    W Lidlu jak meteory pojawiaja sie akumulatorki 9V.
    Co prawda ich trwalosc jest taka sobie, ale jak ktos wiecej uzywa, to
    moze warto.

    Albo np planuje dlugi eksperyment z rejestracja przez komputer ...

    J.