  • 31. Data: 2016-12-05 23:58:57
    Temat: Re: multimetr 600 zł
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mario pisze tak:

    > No skoro zaoszczędził na oscyloskopie, to może zaszaleć przy
    > kupnie multimetru. Akurat oscyloskop w zadaniach amatorskich nie
    > musi być jakiś super.

    A ja nie wiem nawet czy on jest super czy nie super, drogi czy
    zaoszczędzony. Tylko chodzi mi o kolejność uczuć oscyloskop,
    mostek RLC, miernik cęgowy, multimetr.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 32. Data: 2016-12-06 00:19:05
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale ja nie oczekuję żeby to się spłaciło.

    Chciałem przez to powiedzieć, że unity są wystarczająco dobre nawet do
    celów istotniejszych niż zabawa, jeżeli nie zrozumiałeś.

    IMO w praktyce, poza specjalistycznymi zagadnieniami, nie ma potrzeby
    stosowania mierników o jakiejś podwyższonej dokładności.
    Zwłaszcza dla kogoś, kto właściwie sam nie wie co będzie robić.

  • 33. Data: 2016-12-06 00:22:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No skoro zaoszczędził na oscyloskopie, to może zaszaleć przy kupnie
    > multimetru. Akurat oscyloskop w zadaniach amatorskich nie musi być jakiś
    > super.

    No ja mam dokładnie odwrotne zdanie.
    Widać co kto lubi :)

  • 34. Data: 2016-12-06 03:01:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.12.2016 o 23:58, PiteR pisze:

    > A ja nie wiem nawet czy on jest super czy nie super, drogi czy
    > zaoszczędzony. Tylko chodzi mi o kolejność uczuć oscyloskop,
    > mostek RLC, miernik cęgowy, multimetr.

    Bez przesady. Jak dla kogoś elektronika to mikrokontroler z
    przetwornikiem A/D to wystarczy dowolny oscyloskop aby tylko dało się
    zobaczyć czy bity wszystkie pracują. Ale jak ten przetwornik ma mieć
    chociażby 10 bitów to multimetr 0,3% jest trochę za słaby. Po co tu
    miernik cęgowy? Czyli każdy ma jakieś swoje preferencje. Ja do tej pory
    nie mam miernika RLC. Wystarcza mi to co w multimetrach. Jak potrzebuję
    mierzyć pojemność 3 pF z dużą dokładnością to robię sobie przyrząd do
    tego :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2016-12-06 08:00:00
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 23:45, Mario pisze:

    > Możesz za to kupić starego Fluka na Allegro. Grupowicze zrzeszeni w
    > kąciku miłośników "starych ale jarych" mieli jakiś czas temu z nimi
    > mnóstwo radochy.

    Już miałem 2 zajebiste stare Fluki z Allegro. Nigdy więcej.

  • 36. Data: 2016-12-06 08:12:15
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 23:58, PiteR pisze:

    > A ja nie wiem nawet czy on jest super czy nie super, drogi czy
    > zaoszczędzony. Tylko chodzi mi o kolejność uczuć oscyloskop,
    > mostek RLC, miernik cęgowy, multimetr.

    Nie wiem z czym masz problem. Kupuje taki sprzęt jaki chce i w takiej
    kolejności jaka mi pasuje. Jeśli cię to boli to ignoruj ten
    wątek i tyle.

  • 37. Data: 2016-12-06 08:14:15
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 23:42, Mario pisze:

    > Nie przejmuj się tym pisaniem :) Jak potrzebujesz czegoś lepszego niż w
    > porywach 0,3%, to kupuj niezależnie czy potrzebujesz żeby się dobrze
    > bawić, czy żeby zarabiał na ciebie. Ja radzę Brymena. Mam wprawdzie
    > trochę mocniejszy model - BM869s, ale uważam że to dobrze wydane
    > pieniądze. Do tego interfejs USB, wprawdzie jakieś 3 Sps, ale w
    > większości przypadków mi wystarcza.

    USB by się pewnie przydało. Ale 1000 zł to już trochę dużo.

  • 38. Data: 2016-12-06 08:15:09
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Dec 2016 10:27:00 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A i stabilnych zrodel napiecia mierzonego ... sa takie ? :-)

    Bateryjki i dzielnik. Ew. termopara, jak ktoś lubi być drugim Ohmem.

  • 39. Data: 2016-12-06 08:56:33
    Od: "Dorotka i Stasiu" <d...@p...fm>

    Szczerze polecam ci Sanwę 5000A, używam go do sprawdzania innych mierników,
    dokładnych rezystorów itp. Nigdy mnie nie zawiódł, a mam go 4 lata. Kupując
    go nowego możesz być pewny jego dokładności bo ma fabryczny certyfikat
    kalibracji, wady i zalety wyczytasz w google. Moim zdaniem ma najlepszy
    stosunek cena/ jakość, jest b. szybki i "idiotoodporny". Pozdrawiam, życzę
    dobrego wyboru.

  • 40. Data: 2016-12-06 08:57:13
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 grudnia 2016 12:04:29 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Widać, że nie miałeś nigdy w łapie porządnego miernika.

    Podaj definicję "porządnego". Ale tak naprawdę precyzyjną, czy jak wolisz "porządną".