  • 11. Data: 2010-04-05 18:26:06
    Temat: Re: muduł Ethernet - zał/wył
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-05 17:10, Zbych pisze:

    > Jak na mój gust większym problemem jest ilość RAMu niż flasha. lm3s9B90
    > ma 256kB flash i 96kB RAM.

    O, to już lepiej. RAMu nigdy nie za wiele.

    691

    > Szkoda, że mają tylko 10Mb.

    No wiesz, rozważaliśmy rozwiązanie typu "cokolwiek coby jako-tako
    działało jako serwer www" czy tym podobne zastosowania. W takim
    przypadku 10Mbps jest całkowicie wystarczające. No ale jeżeli wymagamy
    sieci 100Mbps to przydałby się też procek odpowiednio szybki. Ktoś robił
    testy np. ARM7TDMI śmigającego na 48MHz (jak w płytkach z SAMem 7X) jako
    serwer www albo ftp? Niby do Ethernet MAC transmisja idzie przez DMA
    (armowy PDC), ale dane jeszcze skądś trzeba pobrać ew. wymyślić w locie.
    No i może się okazać, że z tych 100Mbps prawdziwej wydajności pozostanie
    10Mbps.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-04-05 20:08:41
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > takim razie od płytek z Ethernetem z Propoxu. Router z USB z możliwością
    > odpalenia własnego Linuxa (czyli np. OpenWRT) to już spokojnie ponad
    > 200zł.

    Z listy kompatybilnej BR-6104K na aledrogo w okolicach 50zł... i zamiast
    migac światełkami możnaby się podpiąć z przekaźnikami, samo programowanie to
    dla mnie czysta abstrakcja.
    Pomyślałem jeszcze nad printserverem LPT, pewnie dałoby się wysłać coś na
    port...
    Piotr

  • 13. Data: 2010-04-05 20:23:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski przemówił ludzkim głosem:

    > No i może się okazać, że z tych 100Mbps prawdziwej wydajności pozostanie
    > 10Mbps.

    Tu nie chodzi o to czy wykorzystam pasmo, tylko o to, że jak dokładam do
    uC (z MAC) PHY 10/100, to wypadałoby dać transformator 100. A jak na
    razie nie mogę luzem takiego czegoś znaleźć.

  • 14. Data: 2010-04-05 22:37:12
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-04-02 10:39, TomekM pisze:
    > Witam,
    > poszukuję prostego mudułu Ethernet z serwerem www do sterowania 2 lub 4
    > przekaźnikami,
    > oraz z możliwością zmiany zawartości strony www do sterowania.

    Jeśli nie chce Ci się właściwie niczego programować to EM1000 Tibbo.
    Oprogramowanie darmowe, obsługa sieci wbudowana, stronę www po prostu
    dołączasz do projektu, 4 szybkie RS, sporo IO, od strony sprzętowej
    wymaga tylko gniazdka z transformatorem.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 15. Data: 2010-04-06 05:45:55
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

> [...]
    > takim razie od płytek z Ethernetem z Propoxu. Router z USB z możliwością
    > odpalenia własnego Linuxa (czyli np. OpenWRT) to już spokojnie ponad

    Z listy kompatybilnych z OpenWRT pierwszy z brzegu na Aledrogo chodzi
    poniżej 50zł, pewnie posiada jakieś LEDy którymi można pomrugać a zamiast
    nich można wpiąć przekaźniki jak sobie wyobrażam ( oczywiście przez jakiś
    bufor ).
    Przychodzi mi też do głowy printserver LPT, z tym pewnie byłoby
    najprościej...
    Tak mi sie ostatnio w sieci porobiło że temat stał się osobiście bardzo
    aktualny więc szukam podobnych rozwiązań.
    Piotr

  • 16. Data: 2010-04-07 23:06:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-06 07:45, news..pl pisze:

    > Z listy kompatybilnych z OpenWRT pierwszy z brzegu na Aledrogo chodzi
    > poniżej 50zł, pewnie posiada jakieś LEDy którymi można pomrugać

    O, dobrze wiedzieć. Jeszcze do niedawna jedynym sensownym rozwiązaniem z
    USB był Asus WL-500Gp.

    Mimo to nawet we wcześniej wspomnianym Edimaxie BR-6104K na zewnątrz nie
    ma wyprowadzonego portu USB.
    Zresztą aby w ogóle zrobić jakikolwiek apgrejd najpierw trzeba dospawać
    sobie port szeregowy:
    http://wiki.openwrt.org/oldwiki/openwrtdocs/hardware
    /edimax/br6104k

    Tak że w końcu są ze 3 drogi: albo kupienie gotowca (moduł przekaźników
    Advantecha), albo "pół-gotowca" (Tibbo + kawałek płytki z zasilaczem i
    złączem Eth), albo w końcu chałupnicza partyzantka w stylu rozgryzania
    wnętrzności routera. Co kto lubi. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2010-04-08 08:13:47
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

> [...]
    > Advantecha), albo "pół-gotowca" (Tibbo + kawałek płytki z zasilaczem i
    > złączem Eth), albo w końcu chałupnicza partyzantka w stylu rozgryzania

    Nie wiem ile kosztuje advantech, ale satel ethm-2 ma wejscia, wyjscia po
    sieci, troche wiecej bajerow i kosztuje zdaje sie kolo 500zl brutto.
    http://www.satel.pl/pl/produktid/471
    pozdrawiam
    Michał

  • 18. Data: 2010-04-08 19:12:51
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-08 10:13, Michał pisze:

    > Nie wiem ile kosztuje advantech, ale satel ethm-2 ma wejscia, wyjscia po
    > sieci, troche wiecej bajerow i kosztuje zdaje sie kolo 500zl brutto.
    > http://www.satel.pl/pl/produktid/471

    Chwila - jeżeli mówimy o gotowcach typu "zainstaluj i już" - to płytka
    od Satela nie ma przekaźników, które (AFAIR min. 4) były wymagane od
    początku wątku. A jeżeli i tak trzeba dodawać część wykonawczą to moduł
    Tibbo EM100 wychodzi cenowo lepiej (125 zł):
    http://sensu.pl/?go=product_coll&id=11&cat_id=53

    Może pracować w 2 trybach: jako konwerter ETH na RS232 albo moduł ETH
    sterujący 6 niezależnymi liniami I/O.

    A gotowiec Advantecha (ADAM-6066) kosztuje 168 Euro, więc tylko
    nieznacznie więcej niż goła płytka Satela.
    http://buy.advantech.eu/Remote-I-O-Modules/Ethernet-
    IO-Modules/model-ADAM-6066-BE.htm

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2010-04-19 11:47:57
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

> [...]
    > sterujący 6 niezależnymi liniami I/O.
    >
    > A gotowiec Advantecha (ADAM-6066) kosztuje 168 Euro, więc tylko
    > nieznacznie więcej niż goła płytka Satela.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi,
    Zastosowanie płytki SATELA jest bardzo kuszące, biorąc pod uwage zastosowany
    softawe.
    Największym do tej pory kłopotem, jest konieczność zabodowania w urządzeniu
    własnej stronyy WWW
    do styerowania przkaźnikami - pod konkretne zastosowanie.
    Znalazłem kit firmy AVT: AVT966
    http://sklep.avt.pl/p/pl/481371/karta+przekaznikow+s
    terowana+przez+internet.html
    i wygląda na to, ze to jest to czego szukałem.
    Biore sie w takim razie za robote.

    Pozdrawiam
    Tomek