  • Data: 2016-09-06 23:27:57
    Temat: Re: mrowiące laptopy
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-06 o 13:40, PiteR pisze:
    > gniazdko może mieć bolec ale do niczego nie podłaczony

    Kiedyś dokonałem bezmyślnie w pełni "własnoręcznego" sprawdzenia, czy
    bolec jest faktycznie uziemiony. Nie miałem pod ręką miernika, ale
    nawinął się śrubokręt z neonówką, a ja mało co się zastanawiając
    wetknąłem go, wyszukałem która dziurka ma fazę, trzymam ci ja jego
    odpowiedni koniec palcem, i gdy ten mój "przyrząd" z lekka się
    zajarzył, to drugą ręką, jednym palcem dotknąłem bolca, spodziewając
    się, że opór neonówki jest, hm: dużo większy niż się okazał. Bo jednak
    zdrowo trząchnęło. Nie był to jakiś wielki ból nie do zniesienia, ale
    jednak o zauważalnie bardziej nieprzyjemny, niż bym się spodziewał.
    No cóż, warto to robić miernikiem!