  • 51. Data: 2011-09-15 07:26:56
    Temat: Re: moze mnie zjecie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.09.2011 09:15, Tom01 pisze:

    > Coś w tym jest. Kiedy wszedł przymus na kaski w odruchu protestu
    > powiedziałem sobie że nie będę jeździć motorowerem w kasku i oddałem
    > komarka dziadkowi. Znacznie lepiej kiedy jest wybór. Kto o czaszkę chce
    > dbać kask założy i tak, a przynajmniej po kilku doniesieniach medialnych
    > o wypadkach rozwalonego czerepu u ludzi włączy się kilka szarych
    > komórek. Sedno czegoś takiego jak bezpieczeństwo siedzi w głowie, a nie
    > w przepisach. Im bardziej przepisy "dbają" o bezpieczeństwo, tym
    > bardziej u ludzi wyłącza się samodzielne myślenie o nim.

    Z jednej strony masz rację. Z drugiej strony - za opiekę medyczną płacą
    wszyscy. Gorsze obrażenia - wyższy kosz. Dlaczego inni mają więcej
    płacić, bo jakiś głupek kasku nie założył? Z trzeciej strony bez kasku
    może się zabije na miejscu, co spowoduje brak kosztów medycznych.

    W sumie rozwiązaniem byłoby uwolnienie ubezpieczeń - chcesz jeździć bez
    kasku, to sprawdzasz u swojego ubezpieczyciela, jak on to traktuje. I
    albo go zmieniasz, albo akceptujesz brak ubezpieczenia i płacenie z
    własnej kieszeni.

  • 52. Data: 2011-09-15 08:20:24
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 15.09.2011 09:26, Andrzej Lawa pisze:
    > Z jednej strony masz rację. Z drugiej strony - za opiekę medyczną płacą
    > wszyscy. Gorsze obrażenia - wyższy kosz. Dlaczego inni mają więcej
    > płacić, bo jakiś głupek kasku nie założył?

    Jest zróżnicowanie wysokości składek względem różnych czynników, w tym
    szkód. Nie widzę żadnego problemu w takim skalkulowaniu wysokości
    składek aby wszystkim się to opłacało a "niewinni" nie odczuwali działań
    szaleńców. W USA, gdzie w części stanów nie ma obowiązku wożenia kasku
    na łbie nawet na motocyklach, jakoś to się da zrobić.

    > W sumie rozwiązaniem byłoby uwolnienie ubezpieczeń

    Bingo. Jak uczy historia, zawsze po oddaniu jakiegoś przedsięwzięcia w
    prywatne ręce lub zdjęciu odgórnych ograniczeń, nagle rzeczy niemożliwe
    i nierentowne zaczynają działać.

    --
    Tom

  • 53. Data: 2011-09-15 09:43:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.09.2011 10:20, Tom01 pisze:

    > Bingo. Jak uczy historia, zawsze po oddaniu jakiegoś przedsięwzięcia w
    > prywatne ręce lub zdjęciu odgórnych ograniczeń, nagle rzeczy niemożliwe
    > i nierentowne zaczynają działać.

    Widzę dwa zagrożenia: (1) ludzie nie będą się ubezpieczać, a potem w
    razie choroby lub wypadku będzie awantura (jak np. ci cali powodzianie
    co dostali kiełbasę wyborczą od Tuska), a poza tym (2) prywatne mają
    tendencję do cięcia kosztów za wszelką cenę, a najprościej jest, za
    przeproszeniem, dymać klientów żeby jak najmniej wypłacić. A leczenie
    szpitalne będzie w Chinach - tanio, ale potem nie będzie się można
    nerek doliczyć.

    Chociaż punkt 2 to i w obecnym systemie poniekąd działa (u znajomej
    pilne USG nerek - termin za pół roku).

  • 54. Data: 2011-09-16 12:14:26
    Temat: OT Re: moze mnie zjecie
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2011-09-15 11:43, Andrzej Lawa pisze:

    O rany, duchy przeszłości krążą nad nami :)
    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 55. Data: 2011-09-16 12:53:17
    Temat: Re: OT Re: moze mnie zjecie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.09.2011 14:14, Magic pisze:
    > W dniu 2011-09-15 11:43, Andrzej Lawa pisze:
    >
    > O rany, duchy przeszłości krążą nad nami :)

    ????

  • 56. Data: 2011-09-16 15:40:15
    Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl>

    > Szkoła w której robię kurs ma "taki" sprzęt.
    >
    > Wyjaśniam: pieprzonym w/w skuterem łatwiej trzaska mi się ósemki niż na
    > sprzęcie egzaminacyjnym. Trzynastego napsioczę na olany lub zdany egzamin

    A, napisałeś, że w "tym" Tajfunie, więc myślałem, że w tym konkretnym
    egzemplarzu jest coś nie halo, a ty o tym wiesz. No i jak poszło, w każdym
    razie?

    MS