    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: motocykl z UK - troche skomplikowane
    Date: Tue, 08 Jun 2010 20:19:35 +0200
    From: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia Tue, 08 Jun 2010 16:51:51 +0200, KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał:

    > Ja bym poszedl na calosc i w okienku urzedniczce powiedzial, ze ten
    > motur razem z papierami to kury pana B z podworka wygrzebaly razem z
    > kwitami.
    >
    > I ze jeszcze mu sie swiatelko swiecilo.
    > :-)
    >
    > Pan B jest wedle papierow importerem i cla i Vaty wisza na nim.
    >
    > KJ

    Liczymy się z tym, że pewnie bez bombonierek dla przemiłych i
    przesympatycznych Pań urzędniczek się nie obejdzie. :)

    No to nieco sytuacja zaczyna się klarować.
    Punktem zaczepnym jest właśnie wniosek Vat24 i dokument Vat25

    Troszkę poczytałem np. tu:
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/9321/K
    to_i_kiedy_sklada_wniosek_VAT_24.html
    wniosek Vat24
    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyz
    owy/przepisy_vat_2004/vat_24.pdf

    Tylko, że zrodziły się kolejne pytania. Pierwsze to nijak w tych
    przepisach nie mogę się dopatrzeć obowiązkowych terminów na dokonanie
    czynności urzędowych. Jedynie, że musi być ten wniosek złożony przed
    ewentualnym dopuszczeniem pojazdu do ruchu na terenie RP. O
    nieprzekraczalnych terminach i ewentualnych sankcjach ni słowa.
    Drugie odnośnie samego wniosku. Są pola "B" gdzie podaje się dane osoby
    zainteresowanej wystawieniem dokumentu Vat25, natomiast w polach "D" dane
    podmiotu dokonującego dostawy pojazdu. Czy aby konieczne jest by Pan B.
    składał ten wniosek? Czy jednak by można było złożyć ten przez Pana C.
    podającego w sekcji "D" dane Pana B. jako podmiotu dokonującego dostawy.
    Tak czy tak kasa za ten papierek do kasy Państwa wpłynie.
    Gdyby mógł ktoś tę moją tezę potwierdzić lub zanegować jednoznacznie oraz
    rozwiać wątpliwości odnośnie terminów.

    A co z cłem i akcyzą? Będą wymagane? Jak to jest w przypadku kupna
    motocykla z UK?