  • 21. Data: 2012-11-11 12:52:10
    Temat: Re: moto na O2
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Zasięg w napędzie elektrycznym to ta mniejsza wada. Większa - to czas
    > doładowania liczony w godzinach. Razem obie powodują, że napęd elektryczny PÓKI
    > CO nie nadaje się do typowych zastosowań samochodu.

    po prostu samochód do codziennych dojazdów, powrotów z pracy, zakupy
    itp. Czyli tak naprawdę 80% potrzeb większości ludzi, którzy żyją i pracują
    w obrębie jednego miasta prawda ?

    Roger

  • 22. Data: 2012-11-11 13:06:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-11 12:52, Roger from Cracow pisze:

    > po prostu samochód do codziennych dojazdów, powrotów z pracy, zakupy
    > itp. Czyli tak naprawdę 80% potrzeb większości ludzi, którzy żyją i pracują
    > w obrębie jednego miasta prawda ?

    Pozostaje te 20% potrzeb, które także KAŻDY ma. Czasem pojechać dalej,
    do rodziny, na święta, na wakacje. I co? I klapa.

    --
    MN

  • 23. Data: 2012-11-11 20:49:42
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-11-11 13:06, Marcin N pisze:

    > Pozostaje te 20% potrzeb, które także KAŻDY ma. Czasem pojechać dalej,
    > do rodziny, na święta, na wakacje. I co? I klapa.

    W większości rodzin jest już więcej niż 1 samochód.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 24. Data: 2012-11-11 21:21:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-11 20:49, Magic pisze:

    > W większości rodzin jest już więcej niż 1 samochód.

    Zgoda, powiedzmy, że taki elektryczny miałby być drugim w rodzinie.
    Zawęża to dramatycznie liczbę potencjalnych klientów. Poza tym - po co
    jako samochód wyłącznie do miasta kupować brykę za ponad 100 tys? Jeśli
    ma to być wozidełko na 20-50 km, to kto wyda na to taką kasę?
    Ekonomicznie zupełnie bez sensu.

    --
    MN

  • 25. Data: 2012-11-11 21:29:56
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-11-11 21:21, Marcin N pisze:> W dniu 2012-11-11 20:49, Magic
    pisze:

> [...]
    > jako samochód wyłącznie do miasta kupować brykę za ponad 100 tys? Jeśli
    > ma to być wozidełko na 20-50 km, to kto wyda na to taką kasę?

    Romet 4E ma być dostępny za ok 30 tys. Poza tym pamiętajmy że to dopiero
    początki tej gałęzi motoryzacji w obecnej formie. Wszystko będzie
    stawało się wydajniejsze i tańsze. Jedyne czego się tak naprawdę obawiam
    to nieczyste zagrania koncernów naftowych i motoryzacyjnych
    zainteresowanych utrzymaniem prymatu silników spalinowych przez następne
    100 lat. General Motors już parę lat temu zabiło projekt EV-1, a to był
    w pełni funkcjonalny, duży i sprawny samochód elektryczny.

  • 26. Data: 2012-11-11 21:32:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-11 21:29, Magic pisze:
    > Poza tym pamiętajmy że to dopiero
    > początki tej gałęzi motoryzacji w obecnej formie.

    Zgoda. Dlatego na wstępie napisałem, że PÓKI CO - te samochody są prawie
    bezwartościowe.

    --
    MN

  • 27. Data: 2012-11-11 23:02:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-11-11 21:29, Użytkownik Magic napisał:

> [...]
    > 100 lat. General Motors już parę lat temu zabiło projekt EV-1, a to był
    > w pełni funkcjonalny, duży i sprawny samochód elektryczny.

    Jako drugi w rodzinie jest w wielu przypadkach niewystarczający.
    Jak masz do podwiezienia dwójkę dzieci to ten Romet odpada, jak
    masz małe dziecko to w tym wynalazku brak drugiego rzędu siedzeń.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2012-11-12 07:56:25
    Od: ursyn <u...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 listopada 2012 21:30:00 UTC+1 użytkownik Magic napisał:
    > Romet 4E ma by� dost�pny za ok 30 tys.

    Prędkość max. 62/42 km/h
    Zasięg 90/180km

    Cykl pracy akumulatorów ~400, to daje 36tyś km przejechanych w trybie turbo, po
    których trzeba wyłożyć 8tyś na akumulatory.

    Pozdrawiam
    ursyn

  • 29. Data: 2012-11-12 08:31:57
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-11-12 07:56, ursyn pisze:

    > Prędkość max. 62/42 km/h
    > Zasięg 90/180km
    >
    > Cykl pracy akumulatorów ~400, to daje 36tyś km przejechanych w trybie turbo, po
    których trzeba wyłożyć 8tyś na akumulatory.

    To samo miałeś do tej pory dostępne za 80-100 tys zł więc chyba jest
    postęp? I powtarzam - to dopiero początki.

  • 30. Data: 2012-11-12 09:10:39
    Od: ursyn <u...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 listopada 2012 08:32:01 UTC+1 użytkownik Magic napisał:

    których trzeba wyłożyć 8tyś na akumulatory.

    > To samo miałeś do tej pory dostępne za 80-100 tys zł więc chyba jest
    >
    > postęp? I powtarzam - to dopiero początki.

    Postęp jest to na pewno, ale w tej cenie(30tyś) można kupić auto które ma podobne
    koszty utrzymania, o komforcie nawet nie wspomnę.
    A jakby porównać 4e do Tata Nano, to Romet wypada moim zdaniem cieniutko. Może za 10
    lat...

    Pozdrawiam
    ursyn