  • 11. Data: 2012-11-09 14:23:26
    Temat: Re: moto na O2
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-09 13:59, Omo pisze:

    > Do końca świata nie dojdzie, bo na tym trudno będzie zaoszczędzić.
    > Koszt napełnienia butli nurkowej 300 bar O2 to 7-8 zł/litr.
    > Butla zainstalowana w tym moto, tak na oko 10 l, wystarcza na 100 km. Zatem
    > cena tlenu to 70-80 zł + kłopot z napełnieniem. Benzyna, no, niech pali
    > ok. 5
    > l/100 km - to niecałe 30 zł...

    A ja znalazłem cenę 1 zł za litr przy 200 barach. Ale nie O2 tylko
    powietrze. W googlach.

    --
    MN

  • 12. Data: 2012-11-09 14:24:41
    Od: grzech <z...@g...com>

    > Zatem cena tlenu to 70-80 zł + kłopot z napełnieniem.

    Projekt w nazwie ma O2 ale w artykule piszą o sprężonym powietrzu nie
    zaś o tlenie,
    a to chyba różnica jest:)

    _____
    grzech
    tdm

  • 13. Data: 2012-11-09 14:35:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-11-09 13:29, Użytkownik Roger from Cracow napisał:

    > kurcze zasięg 100km nieźle. Życzę temu Panu wiele powodzenia i trzymam
    > kciuki
    > za wdrożenie. Niestety jak to w życiu bywa jakaś mafia motoryzacyjno
    > paliwowa
    > zamknie ten projekt w biurku pewnie. Skoro student dał radę to takie motory
    > powinny juz jeździć po drogach od co najmniej paru lat. Szkoda.

    Z podobnym napędem jeździ gość w Indiach, na bazie Enfilda.
    Tyle że jakby wszystkim zmotoryzowanym odpowiadał zasięg rzędu
    100 kilometrów to mielibyśmy na drogach zatrzęsienie pojazdów
    elektrycznych. Dlaczego nie mamy, bo większość woli mieć
    zasięg kilkuset kilometrów który można w kilka minut zwiększyć
    np. przez dolanie paliwa o kolejne kilkaset kilometrów.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-11-09 14:38:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-09, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > A ja znalazłem cenę 1 zł za litr przy 200 barach. Ale nie O2 tylko
    > powietrze. W googlach.

    Ile by nie bylo, jestes na tyle odwazny zeby trzymac przy jajach butle
    200-300 bar?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2012-11-09 14:41:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-09 14:35, RadoslawF pisze:

> [...]
    > zasięg kilkuset kilometrów który można w kilka minut zwiększyć
    > np. przez dolanie paliwa o kolejne kilkaset kilometrów.

    Zasięg w napędzie elektrycznym to ta mniejsza wada. Większa - to czas
    doładowania liczony w godzinach. Razem obie powodują, że napęd
    elektryczny PÓKI CO nie nadaje się do typowych zastosowań samochodu.

    --
    MN

  • 16. Data: 2012-11-09 14:42:43
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 9 Nov 2012 13:38:17 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ile by nie bylo, jestes na tyle odwazny zeby trzymac przy jajach butle
    > 200-300 bar?

    A nie przeraża Cię trzymanie przy jajach benzyny, która może wybuchnąć? :)

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 17. Data: 2012-11-09 14:47:15
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-09, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > A nie przeraża Cię trzymanie przy jajach benzyny, która może wybuchnąć? :)

    Benzyna nie wybucha a jedynie jej opary, trzeba sie bardziej postarac
    niz z urwaniem zaworu czy cus ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2012-11-09 14:56:43
    Od: grzech <z...@g...com>

    > A nie przera a Ci trzymanie przy jajach benzyny, kt ra mo e wybuchn ? :)

    Gdyby przerażało to na bmw abo v-maxa by się przesiadł - tam jest pod
    dupom:)

    ____
    grzech
    tdm

  • 19. Data: 2012-11-09 15:03:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-09, grzech <z...@g...com> wrote:

    > Gdyby przerażało to na bmw abo v-maxa by się przesiadł - tam jest pod
    > dupom:)

    Przynajmniej jaj nie urwie, ew opali ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2012-11-09 15:10:46
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 9 Nov 2012 13:47:15 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Benzyna nie wybucha a jedynie jej opary, trzeba sie bardziej postarac
    > niz z urwaniem zaworu czy cus ;-)

    Na jednym i drugim można wjechać w drzewo, więc lepiej nie wsiadać wcale
    :)