-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
or-mail
From: kakmar <k...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: moto na O2
Date: Tue, 13 Nov 2012 00:16:53 +0000 (UTC)
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 45
Message-ID: <k7s3hl$n03$1@usenet.news.interia.pl>
References: <9...@k...googlegroups.com>
<k7isvl$a6c$1@usenet.news.interia.pl> <k7j0ri$et5$1@node1.news.atman.pl>
<k7j158$4cu$1@news.task.gda.pl> <k7o3hh$vj0$1@usenet.news.interia.pl>
<k7o4bu$d8e$1@news.task.gda.pl> <k7ovgm$2rsh$1@adenine.netfront.net>
<k7p1bf$tm9$1@news.task.gda.pl> <k7p1s7$2tgj$1@adenine.netfront.net>
Reply-To: j...@s...com
NNTP-Posting-Host: public-gprs67227.centertel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1352765813 23555 91.94.135.171 (13 Nov 2012 00:16:53
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Nov 2012 00:16:53 +0000 (UTC)
X-No-Archive: Yes
User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:660151
[ ukryj nagłówki ]Dnia 11.11.2012 Magic <m...@w...pl> napisał/a:
>
> Romet 4E ma być dostępny za ok 30 tys. Poza tym pamiętajmy że to dopiero
> początki tej gałęzi motoryzacji w obecnej formie. Wszystko będzie
> stawało się wydajniejsze i tańsze.
Ciągle nie ma technologi gromadzenia energii która byłaby alternatywą dla
węglowodorów.
> Jedyne czego się tak naprawdę obawiam
> to nieczyste zagrania koncernów naftowych i motoryzacyjnych
> zainteresowanych utrzymaniem prymatu silników spalinowych przez następne
> 100 lat. General Motors już parę lat temu zabiło projekt EV-1, a to był
> w pełni funkcjonalny, duży i sprawny samochód elektryczny.
>
Nie był, ani duży (2 osoby), ani sprawny, itd...
Nie ma, zwyczajnie nie ma, dobrej alternatywy dla węglowodorów, może
kiedyś. Jest za to wiele napędzanych irracjonalnymi założeniami i opartymi
na niedomówieniach "genialnych" projektów, które zdychają po zderzeniu
z rzeczywistością. Zostają tylko legendy, zmarnowany czas i pieniądze,
oraz ludzie którym namieszano w głowach.
Sam z ciekawością czasem czytam o takich projektach, niestety gdy zacznę
się zastanawiać czy wydałbym na to własne pieniądze, to wychodzi jak
zwykle.
Dopóki nie będzie przynajmniej tak samo wygodnej i taniej jak obecnie
metody gromadzenia energii dla pojazdów, nie będzie alternatywy.
Oczywiście jeśli obecnie stosowane paliwa staną się drogie, czy w inny
sposób mało dostępne, alternatywy się upowszechnią. Tyle że ze szkodą
dla wygody, do której się wszyscy przyzwyczailiśmy.
Tu nie ma spisku, jest smutna prawda, o braku przełomu w technice.
Tak jak silniki parowe powoli stając się coraz doskonalsze, zastępowały
koła wodne i wiatraki, oraz znajdowały nowe zastosowania. Tak jak silniki
spalinowe zastąpiły parowe, znalazły nowe zastosowania i ciągle stają się
coraz doskonalsze. Tak kiedyś ktoś napisze, że przełomowy był projekt
"jakiśtam" który zastąpił spalinowe. Tyle że my możemy się już nie zdążyć
dowiedzieć który to, nawet jeśli już taki jest.
No chyba że się coś naprawdę ruszy w fizyce.
--
kakmaratgmaildotcom
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=