  • 11. Data: 2011-03-12 17:31:13
    Temat: Re: mosfet pada
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    j.r. wrote:

    > Spróbuj dać równolegle do bramki diodę zenera na 15V
    > prawdopodobnie coś indukuje się na gramce i przebija tranzystor.

    No to może to urządzenie na lampach zrobić? Diody zenera są za wolne. Jak
    już, to dać transile, najlepiej bipolarne. Można też spróbować dać tylko
    opornik między bramkę a źródło. Transil lepszy, ale opornik też powinien
    trochę pomóc.

    Waldek

  • 12. Data: 2011-03-12 19:33:14
    Od: "AK" <A...@W...PL>

    > chyba juz mam , lutownica grzałka indukuje napięcie ok 70V względem mojego
    > palca

    czy grzałka moze "indukować" napięcie??

  • 13. Data: 2011-03-12 19:56:26
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    a czy ja wiem ?? takie sa pomiary
    Marek S

  • 14. Data: 2011-03-12 20:27:44
    Od: RoMan <r...@p...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > No to może to urządzenie na lampach zrobić? Diody zenera są za wolne.

    Bez żartów - powszechnie się stosuje zwykłe zenerki do zabezpieczania
    bramek.

    [...]

    --
    RoMan

  • 15. Data: 2011-03-12 20:28:56
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 12.03.2011 18:14, Marek S pisze:
    > chyba juz mam , lutownica grzałka indukuje napięcie ok 70V względem mojego
    > palca ( zmierzyłem meteksem ) po podłączeniu do 0 napięcie spada do 3V w
    > poniedziałek kupie listwę wstawie zerowanie i kupie tranzystory i sie okaże
    > . Wiem ze BUZ trudno uwalić nawet młotkiem :-D
    > Marek S

    A to jest lutownica z grzałką na 230V ?!

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 16. Data: 2011-03-13 08:46:37
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    dokładnie tak , jakaś za 50 zł chińska , działa juz kilka lat ale dopiero
    teraz przyszło mi do Glowy żeby to zmierzyć . czyli wstawić mu zenerke na 15
    V w bramkę i powinno być OK .

  • 17. Data: 2011-03-13 14:55:13
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 13.03.2011 09:46, Marek S pisze:
    > dokładnie tak , jakaś za 50 zł chińska , działa juz kilka lat ale dopiero
    > teraz przyszło mi do Glowy żeby to zmierzyć . czyli wstawić mu zenerke na 15
    > V w bramkę i powinno być OK .

    Po pierwsze zmienić lutownicę na taką, która nadaje się do lutowania
    takich rzeczy. Grzałka niskonapięciowa zasilana z transformatora.
    Dodatkowo regulacja temperatury. Na aledrogo to koszt rzędu 80zł.

    Pozdrawiam
    Grzegorz