    From: SnCu <t...@e...ca>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: monoblock quad a rozne fazy
    Date: Sat, 30 Dec 2017 21:19:35 +0100

    W dniu 2017-12-30 o 14:08, Ghost pisze:
    > Chodzi o fazy napiecia zasilajacego tunery, czy fakt, ze tunery pracuja
    > na roznych fazach moze miec jakis wplyw na prawidlowosc pracy calosci?

    W znanych mi instalacjach SAT ze współdzieleniem konwertera wtyczka
    "kopała" przy podłączaniu podobnie jak w instalacji anteny naziemnej.
    Gdyby to był poważny problem, to po prostu producenci zaczęliby stosować
    przewody zasilające trójprzewodowe (z uziemieniem). Skoro tego nie
    robią, to znaczy, że jest dobrze, choć trochę kopie przy podłączaniu.

    Problem "kopania" wtyczki bierze się z tego, że telewizory, tunery SAT i
    wszystko inne tego typu ma w zasilaczu dzielnik napięcia na
    kondesatorach, podłączony do masy, stąd masa wisi na 110V AC. Dlatego
    jak się łączy urządzenia z różnych faz to płynie prąd wyrównawczy i
    wtyczka kopie. Ale nie przejmuj się, impedancja tego dzielnika jest
    wystarczająco duża.