  • 11. Data: 2009-11-25 13:12:45
    Temat: Re: moduly RF (TX, TRX) - a wieksza moc
    Od: Andrzej Augustynowicz <a...@c...pl>

    a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > nie zajmujemy sie sprawa legalnosci, tylko techniczna strona.
    >
    > Sa dostepne tanie moduly radiowe RF roznych producentow do
    > zastosowania w transmisji danych na niewielkie odleglosci, alarmy,
    > kolektory danych.
    >
    > Czy do takich modulow TX, TRX daloby sie dolozyc wzmacniacz na
    > wyjsciu, aby uzyskiwac wieksze moce? Macie pomysly jakby takie cos
    > dolozyc?

    CB radio skrecone do 100mW (aby namiastka legalnosci byla) + dobra
    intena + MT8888 + wlasny pomysl na reszte.

    Pozdrawiam,
    AA

  • 12. Data: 2009-11-25 22:07:54
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Andrzej Augustynowicz pisze:

    > CB radio skrecone do 100mW (aby namiastka legalnosci byla) + dobra
    > intena + MT8888 + wlasny pomysl na reszte.

    Ale po co skręcać gdy chodziło właśnie o większą moc (czyli zapewne
    większy zasięg transmisji)? Standardowe samochodowe CB mają 4W i są do
    kupienia praktycznie w każdym spożywczaku. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-11-26 01:44:16
    Od: Andrzej Augustynowicz <a...@c...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Ale po co skręcać gdy chodziło właśnie o większą moc (czyli zapewne
    > większy zasięg transmisji)? Standardowe samochodowe CB mają 4W i są do
    > kupienia praktycznie w każdym spożywczaku. :)

    Zasieg zalezy bardziej od toru antenowego niz mocy. Przy 100mW i antenie
    polfalowej na dachu budynku zasiegi rzedu kilkunastu kilometrow nie sa
    w tym pasmie czyms nadzwyczajnym. Bardziej chodzilo mi o ta namiastke
    legalnosci, magiczne 100mW.

    Mam nadzieje, ze autorowi chodzi o zasieg a nie moc sama w sobie :)
    Wszystko kwestia szczegolow i potrzeb.

    Pozdrawiam,
    AA

  • 14. Data: 2009-11-26 23:05:05
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

> [...]
    > polfalowej na dachu budynku zasiegi rzedu kilkunastu kilometrow nie sa
    > w tym pasmie czyms nadzwyczajnym. Bardziej chodzilo mi o ta namiastke

    Co i tak jest o kant d*, bo w paśmie CB nie można legalnie nadawać
    ciągłej transmisji DTMF czy FSK. Więc gdzie tu sens.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-11-27 05:22:45
    Od: Andrzej Augustynowicz <a...@c...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Co i tak jest o kant d*, bo w paśmie CB nie można legalnie nadawać
    > ciągłej transmisji DTMF czy FSK. Więc gdzie tu sens.
    ...chocby tu, ze moze nie bedzie zaklocal RTV.

    Co do ciaglosci to mozna co jakis czas pytanie-odpowiedz.

    Co ci ludzie widza w mocy ? Byle co i byle jak byle mocno. Nadawanie to
    jedno a odbior to drugie. Nic nie zastapi dobrej instalacji antenowej.

    Zmniejszajac moc przy okazji zmniejszamy zapotrzebowanie na prad,
    zmniejszymy zaklocenia itd.

    Ogolnie masz Adamie racje, ja jednak zamiast isc w waty poszedlbym inna
    droga.

    Pozdrawiam,
    Andrzej Augustynowicz

  • 16. Data: 2009-11-27 08:36:42
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Augustynowicz" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

    > ...chocby tu, ze moze nie bedzie zaklocal RTV.
    >
    > Co do ciaglosci to mozna co jakis czas pytanie-odpowiedz.

    Jeśli mówimy o legalności - nie wiem czy paśmie CB są dozwolone stacje
    automatyczne (bez operatora). Obawiam się, że nie.

    Michał

  • 17. Data: 2009-11-27 14:28:36
    Od: Andrzej Augustynowicz <a...@c...pl>

    Michał Lankosz pisze:

    > Jeśli mówimy o legalności - nie wiem czy paśmie CB są dozwolone stacje
    > automatyczne (bez operatora). Obawiam się, że nie.

    Na 27MHz dzialaja legalnie aparatury zdalnego sterowania modeli RC.
    Moznaby pokusic sie o uzycie tego typu transmisji PPM/PWM do
    zrealizowania planu autora watku.

    Rozwiazan jest wiele. Mozna takze CB + jakis modem TNC i TCP/IP po tym :)

    Wszystko to jednak z legalnoscia ma niewiele wspolnego.

    Pozdrawiam,
    AA

  • 18. Data: 2009-12-01 21:56:50
    Od: a...@p...pl

    a moglby ktos zapodac jakies takie CB radio w postaci malej plytki?
    Moze byc jednokanalowy TRX - chodzi niewielka transmisje danych na
    odleglosc kilku kilometrow

    --
    ThinkXtra

  • 19. Data: 2009-12-02 22:21:01
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    a...@p...pl pisze:

    > a moglby ktos zapodac jakies takie CB radio w postaci malej plytki?
    > Moze byc jednokanalowy TRX - chodzi niewielka transmisje danych na
    > odleglosc kilku kilometrow

    Najszybsze rozwiązanie? Kup jak najmniejsze ręczne CB i pozbaw obudowy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2009-12-10 02:18:26
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    a...@p...pl wrote:

    > a moglby ktos zapodac jakies takie CB radio w postaci malej plytki?
    > Moze byc jednokanalowy TRX - chodzi niewielka transmisje danych na
    > odleglosc kilku kilometrow

    zabawki dla dzieci + prosty 'booster' , chyba ze potrzebujesz wiecej sztuk
    tego/stabilnego projektu - tez by mi sie cos takiego przydalo...

    pomysly typu 'pozbawic obudowy zwykle radio' - bez sensu jesli transmisja na
    1 kanal - niepotrzebna w ogole synteza czestotliwosci, squelch, modul mcz.
    audio...

    do odbioru na 1 kanal znalazlem projekt avt ale niestety wymaga on sporej
    ilosci przerobek zeby dzialal ok i ma slaba czulosc (zdecydowanie odradzam,
    juz troche czasu przy nim zmarnowalem)