  • Data: 2009-05-21 20:29:11
    Temat: Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Masakra!! Banda oszołomów!! Nie mogę!! Fakt, połowę energii można
    > zastąpić "odnawialną" (cokolwiek to znaczy :P)

    Ja na przykład bardziej boję się tej energii odnawialnej niż klasycznej,
    ale ekolodzy mają miód w uszach i krytyki nie słyszą. A trapią mnie
    takie rzeczy:

    1. Wiadomo, że woda ma maksymalną gęstość w +4 st.C, dzięki temu woda o
    takiej temperaturze utrzymuje się na dnie jeziora zimą i w tej wodzie
    różne organizmy przeżywają zimę. Jeśli teraz zainstalujemy modną "pompę
    ciepła", to ona spompuje energię z tej wody, wychładzając ją do zera,
    przez co lód skuje jezioro do dna i organizmy wymrą, więc co to za
    ochrona środowiska.

    2. Korzystanie z energii geotermicznej to przyspieszone schładzanie
    skorupy ziemskiej, co może powodować jej pękanie. Media milczą, ale ktoś
    już wysnuł teorię, że ostatnie trzęsienie ziemi w Asyżu mogło być
    spowodowane właśnie działaniem systemów geotermicznych, które we
    Włoszech są popularne.

    3. Energia wszystkich wiatrów na świecie jest ledwo 3x większa od ilości
    energii elektrycznej produkowanej przez człowieka. Jeśli byśmy teraz
    przeszli na "ekologiczną" energię elektryczną tylko z wiatraków, to
    osłabilibyśmy każdy wiatr o 1/3 co stanowiłoby niewyobrażalne zakłócenie
    klimatu.