  • 91. Data: 2011-07-27 15:44:57
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    news:j0njui$u6n$1@news.onet.pl...

    > No właśnie, praw fizyki nie zmienię, 20 letni gaźnikowiec z 200000km na
    > LPG pali średnio 10l gazu tam gdzie nowy downsizeowany turbodieselek
    > poradzi sobie na 3,5l oleju :)

    I myślisz że te 10 litrów gazu truje tak mocno jak 3,5 litra ON??
    Ja tam w kuchni mogę zapalić kuchenkę na gaz, zrobisz tak z ON/PB?

    --
    Desoft

  • 92. Data: 2011-07-27 16:04:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale ile tej pracy ? Bo czarnorynkowy przelicznik byl nieublagany, nie
    > da sie ukryc, 1000$ zarobionych na zachodzie to jakies 40 miesiecznych
    > pensji.

    Czy to ważnie ile? Dość, że w jakieś dziesięć lat, lub mniej, dało się
    ten kapitał na lokacie podwoić. Zarobić 10k$ też się dało na wyjeździe,
    a 400 miesięcznych pensji, to prawie tyle, co człowiek bierze przez
    całe życie.

    > Oczywiscie tylko dzieki nielicznosci wypuszczonych.

    Chyba nie tylko dzięki nieliczności.

    > No, dzisiaj tez sie zadluza u obywateli.
    > A wtedy .. znow komuszy brak myslenia ? Najlepiej byloby wyjazdow nie
    > utrudniac :-)

    Aż tak bardzo nie utrudniali.

    > Czy one wtedy byly takie niesamowite to nie wiem,

    No, duże były. Jak się doliczyło jakieś premie za wypłatę w "bonach",
    to mogło być kilkanaście procent. Ale mnie jeszcze zastanawia co innego.
    Logicznie rzecz biorąc, każdy dolar jaki trafił do pekao, powinien być
    zaraz przeznaczony na zapłatę za licencję na jakiegoś berlieta. A mnie
    kiedyś w banku wydali zielony banknot drukowany gdzieś tak w czasach
    pierwszej wojny światowej. Jak on się tam uchował?

    > ale dzis tez sa niesamowite - 0 (zero) %.

    To ja mam na rachunku bieżącym jednak wyższe oprocentowanie. Nawet
    mi czasem belkowe zabierają.

    Jarek

    --
    Rok -- trochę więcej niż trzysta
    numerów codziennych gazet

  • 93. Data: 2011-07-27 16:12:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > I myślisz że te 10 litrów gazu truje tak mocno jak 3,5 litra ON??

    Nie chodziło o trucie, tylko o dwutlenek węgla. Wprawdzie dziennikarze
    emisję CO2 nazywają zwykle "truciem", ale to tylko dlatego, że są to
    nieopisane wprost tępaki bez podstawowego wykształcenia.

    > Ja tam w kuchni mogę zapalić kuchenkę na gaz, zrobisz tak z ON/PB?

    Ja tak zrobię ze świeczką. Albo z lampką oliwną. Albo z prymusem na
    benzynę (nie zrobię, bo nie mam, ale kiedyś tak ludzie gotowali).

    To przede wszystkim problem ilościowy, choć oczywiście racja, że ze
    spalania metanu powstaje dwa razy więcej wody niż dwutlenku węgla,
    a z długich łańcuchów prawie po równo. Ponadto przy spalaniu w silniku,
    przy dużych ciśnieniach i szybkości spalania, występuje prawdziwy
    problem *trucia* -- tlenki azotu, tlenk węgla itp.

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2011-07-27 16:17:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w
    Pan J.F napisał:
    >Chyba nie tylko dzięki nieliczności.

    No wiesz, podstawowe prawo ekonomii - jakby wiecej ludzi wypuszczali,
    to by przywozili wiecej dolarow, i te dolary by stanialy.

    >Aż tak bardzo nie utrudniali.

    Utrudniali utrudniali. Zaproszenie, paszport .. a mozna sie przeciez
    bylo dogadac i organizowac wyjazdy na winobrania :-)

> [...]
    >kiedyś w banku wydali zielony banknot drukowany gdzieś tak w czasach
    >pierwszej wojny światowej. Jak on się tam uchował?

    Byc moze ktos znalazl po babci i wplacil na lokate.

    A podejrzewam ze juz wtedy banki miedzy soba sie poslugiwaly raczej
    przelewami niz walizkami banknotow.

    >To ja mam na rachunku bieżącym jednak wyższe oprocentowanie. Nawet
    >mi czasem belkowe zabierają.

    Ale mowimy o rachunkach dewizowych w PKO BP :-)

    J.

  • 95. Data: 2011-07-27 16:20:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,

    >Teraz komórki mają jednolite ładowarki...

    Ale ile tego jest.
    A co model to projekt plytki, badania, CE ..

    >Jasne. A teraz policz, ile nowych modeli sprzętu rocznie w Polsce
    >powstaje. Kilkaset? To starczy dla dwóch...

    No przeciez pisalem ze trzeba umiec po chinsku :-)

    >A propos, to mam projekt takiego "prostownika" - 60A chwilowo. Z
    >objętości w okolicach puszki piwa.

    Ale nie produkujesz, nie sprzedajesz, tylko narzekasz na bezrobocie
    :-)

    J.

  • 96. Data: 2011-07-27 16:40:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Wednesday, July 27, 2011, 6:20:23 PM, you wrote:

    > Ale ile tego jest.
    > A co model to projekt plytki, badania, CE ..

    Taż piszę - jednolite. Nie ma potrzeby tworzenia kolejnych modeli
    ładowarek.

    > No przeciez pisalem ze trzeba umiec po chinsku :-)

    Na nauke chińskiego jestem zdecydowanie za stary. Poza tym
    tam też są fachowcy, którzy chą swój ryż jeść...

    > Ale nie produkujesz, nie sprzedajesz, tylko narzekasz na bezrobocie
    > :-)

    Ponieważ z samej zasady nie mógłbym na tym przyczepić CE. "Prostownik"
    z prądem 60A? Tym spawać można...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 97. Data: 2011-07-27 16:59:33
    Od: philips <p...@o...pl>

    Tak sobie czytałem Wasze opinie na temat pomysłów zmuszenia producenta
    do czegoś tam. Jedni z Was cieszą się, że sprzęt znowu będzie stał 30
    lat, inni martwią się, że przez to ludzie stracą pracę. Zwolennicy
    regulacji nie zauważają, że wspomniane pralki będą droższe i być może
    nie będzie niektórych ludzi na nie stać.
    Jakoś nie zauważyłem (może nie doczytałem), aby ktoś stanął w obronie
    wolnego rynku! Jeżeli klient chce, to kupi jednorazówkę, jeżeli nie
    chce, to wyda 5 razy tyle forsy i kupi coś, co powinno wytrzymać 30 lat.
    Oby tylko producent zapewnił części zamienne w tym czasie. O ile się nie
    mylę, to można kupić zarówno sprzęt tani jak i drogi - wedle oczekiwań
    klienta.
    Dziwię się, że jest tylu zwolenników zmuszania producentów przez
    urzędników, aby robili coś innego, czy inaczej niż do tej pory. Według
    mnie ludzie ci nie zauważają, że skoro urzędnik może zmusić producenta
    do czegoś, to również może zmusić zwolennika takich regulacji do
    robienia czegoś, czego on nie chce. Domyślam się, że są to ludzie,
    którzy nie zauważają konsekwencji pozwolenia urzędnikowi na zbyt dużo
    lub są to ludzie o moralności Kalego. Dopóki urzędnik zmusza kogoś
    innego, to jest dobrze, bo Kali na tym skorzysta. Płacz i zgrzytanie
    zębów zacznie się, gdy urzędnik "weźmie się" za Kalego...

  • 98. Data: 2011-07-27 17:00:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Zgadza się, toteż postuluję 10-letnią gwarancję.

    Ale jaki widzisz sens w zakazie kupowania pralek z gwarancją krótszą niż
    dziesięcioletnia?
    I jakie kary przewidujesz dla ludzi którzy sobie taką pralkę ściągną z
    krajów bez takiego nakazu?

  • 99. Data: 2011-07-27 17:09:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 19:00:53 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ale jaki widzisz sens w zakazie kupowania pralek z gwarancją krótszą niż
    > dziesięcioletnia?
    > I jakie kary przewidujesz dla ludzi

    Nie postuluję zakazów ani kar dla użytkowników. Skąd taki zboczony wniosek?
    :)
    --
    Jacek

  • 100. Data: 2011-07-27 17:11:12
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Poza tym nie wiem czy to takie jednoznaczne - mozna jeszcze zaciskac,
    > zgrzewac - w klasycznej pralce cyny bardzo niewiele, moze nawet wcale.

    Pralka była tylko przykładem, a chodziło o cały sprzęt jednorazowy - czyli
    głównie elektronikę.
    P.G.