  • 1. Data: 2012-08-04 12:27:50
    Temat: mercedes - co za gówno
    Od: megrims <m...@i...pl>

    CL znów świruje. Choinka na zegarach. Kierunkowskazy
    i światła działają jak chcą. 160 urządzeń po CAN zgłasza
    błąd. Jednym zdaniem: Mercedesa omijać szerokim łukiem.
    Duda Cars od pół roku nie potrafi znaleźć co tam jest
    popsute.

    Jakiś pomysł?
    Założyć kamerę i do Łodzi?
    --
    www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 2. Data: 2012-08-04 13:51:31
    Temat: Re: mercedes - co za gówno
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** megrims pisze tak:

    > Duda Cars od pół roku nie potrafi znaleźć co tam jest
    > popsute.

    pewnie dużo złączek + wilgoć a w upały przechodzi.

    a jeśli w upały się nasila to można popróbować okularki
    odblaskowe, zakrywać kokpit i sprawdzić czy będzie różnica.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2012-08-04 18:06:09
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin megrims

    > CL znów świruje. Choinka na zegarach. Kierunkowskazy i światła działają
    > jak chcą.

    Na razie zostaw, niedługo święta (za jakiś miesiąc zaczną się w
    supermarketach), postawisz przed domem i będzie dekoracja jak znalazł. :)

    > 160 urządzeń po CAN zgłasza błąd. Jednym zdaniem: Mercedesa
    > omijać szerokim łukiem. Duda Cars od pół roku nie potrafi znaleźć co tam
    > jest popsute.

    Przerób mu szyld za karę. Chyba nie muszę mówić, w jaki sposób. :)

    > Jakiś pomysł?
    > Założyć kamerę i do Łodzi?

    Ja bym odholował na złom takiego grata i kupił innego. PMS-owi eksperci
    polecają Poloneza lub Citroena Saxo. Ew. może też być piękny i dynamiczny
    Citroen Xsara Picasso. To właśnie są dobre, solidne auta, nie to co te
    obecne Mercedesy, projektowane przez księgowych.

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2012-08-04 18:28:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 04 Aug 2012 12:27:50 +0200, megrims wrote:

> [...]
    > błąd. Jednym zdaniem: Mercedesa omijać szerokim łukiem.
    > Duda Cars od pół roku nie potrafi znaleźć co tam jest

    Któraś masa nie taka.
    W sumie prosta robota - w serwisówce trzeba sprawdzić lokazacje wszystkich
    (będzie pewnie minimum kilkanaście sztuk w całym samochodzie) i każdą po
    kolei odkręcić, obejrzeć, przeczyścić, kontakt w sprayu, przykręcić.

  • 5. Data: 2012-08-04 19:35:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > wszystkich (będzie pewnie minimum kilkanaście sztuk w całym
    > samochodzie) i każdą po kolei odkręcić, obejrzeć, przeczyścić,

    tak to jest jak sie kupuje stare graty...

  • 6. Data: 2012-08-04 19:47:31
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Marek Dyjor

    > tak to jest jak sie kupuje stare graty...

    Dokładnie. Z moim Polonezem Truck Roy nie ma takich problemów. Wszystko
    bangla super i nie ma żadnych bolączek. Ostatnio nawet szwagier po pijaku
    wjechał do stawu, wyciągnęliśmy Poloneza Trucka Roya traktorem Zetor i
    chodzi jak nowy. Tylko fotele podsuszyliśmy bo nasiąkły wodą ze stawu i
    bełtem szwagra.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2012-08-04 20:01:40
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-08-04 18:28, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > (będzie pewnie minimum kilkanaście sztuk w całym samochodzie) i każdą po
    > kolei odkręcić, obejrzeć, przeczyścić, kontakt w sprayu, przykręcić.

    To nie jest takie proste. Tam jest (podobno) 160 urządzeń podpiętych
    do CAN. I masy wszystkie s prowadzone we wiązkach. Jak robi się choinka,
    to nie ma sytuacji, że są 3 błędy, albo 4. WSZYSTKIE urządzenia
    zgłaszają awarie.

    W Fordzie Focusie sa 3 (trzy). ECU od silnika, od ABS oraz
    zespół zegarów. A w tym gównie 160.

    --
    www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 8. Data: 2012-08-04 20:04:26
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin megrims

    > W Fordzie Focusie sa 3 (trzy). ECU od silnika, od ABS oraz zespół
    > zegarów. A w tym gównie 160.

    Jeszcze chyba co najmniej klima i poduszki. :) No i chyba elektrycznymi
    gadżetami tez coś steruje? Daje się to przecież w jakimś minimalnym
    stopniu programować...

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2012-08-05 00:03:06
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > (będzie pewnie minimum kilkanaście sztuk w całym samochodzie) i każdą po
    > kolei odkręcić, obejrzeć, przeczyścić, kontakt w sprayu, przykręcić.

    No co Ty. Jak komputer diagnostyczny nie napisze "błąd masy", to nikt w
    serwisie nie będzie tracił czasu na prymitywne sposoby napraw. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2012-08-05 01:16:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 04 Aug 2012 20:01:40 +0200, megrims wrote:

> [...]
    > do CAN. I masy wszystkie s prowadzone we wiązkach. Jak robi się choinka,
    > to nie ma sytuacji, że są 3 błędy, albo 4. WSZYSTKIE urządzenia

    A co to za awarię zgłaszają?
    Zapewne problemy z komunikacją.
    Wystarczy że którekolwiek urządzenie sieje po CAN i już nic sobie nie
    pogada.

    Są specjalne urządzenia do debugowania komunikacji po CAN, ale to taka
    ciekawostka, bo nie licz że w którymkolwiek serwisie znajdziesz kogoś kto
    umiałby coś takiego obsługiwać.

    > W Fordzie Focusie sa 3 (trzy). ECU od silnika, od ABS oraz
    > zespół zegarów. A w tym gównie 160.

    To tylko różnica architektoniczna - można każdą żaróweczkę zarejestrować
    jako osobny adres w CAN, a można całymi modułami.