-
11. Data: 2010-01-18 01:30:52
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Od: to <t...@a...xyz>
złoty wrote:
>> Wręcz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie,
>> gdy auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska
>> przyczepność, a przy ABS można bez problemu kontrować hamując.
>>
> ..cmentarze pelne sa osob podzielajacych Twoje poglady.
A coś ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
Sprawdziłeś chociaż raz to o czym piszę w praktyce?
--
cokolwiek
-
12. Data: 2010-01-18 01:33:33
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: złoty <g...@g...pl>
to pisze:
> złoty wrote:
>
>> Przednionapedowka mozesz "walczyc". Oczywiscie wymaga to pewnej wprawy i
>> dotyczy.. nizszych predkosci. Przy przykladowych 180 km/h tylko hampel
>> na max (przy ABS) ...i starac sie jakos wyjsc. Przy sporo nizszych..dac
>> sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne
>> inaczej.. dusic "hampel" do konca) i nie hamowac. Przydlawic silnik i
>> kontrolowac poslizg.. Ot..kwestia doswiadczenia.. Technike kazdy musi
>> dobrac sobie sam odnosnie do doswiadczenia za kolkiem..
>
> Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz
> hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodzą bardzo dobrze.
>
..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do
wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i
szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to
system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym
kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na
wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..
pzdr
A.
-
13. Data: 2010-01-18 01:35:14
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Od: złoty <g...@g...pl>
to pisze:
> złoty wrote:
>
>>> Wręcz przeciwnie, jak jest ABS to warto wcisnąć hamulec, szczególnie,
>>> gdy auto nie ma ESP. Jest spora szansa, że elektronika odzyska
>>> przyczepność, a przy ABS można bez problemu kontrować hamując.
>>>
>> ..cmentarze pelne sa osob podzielajacych Twoje poglady.
>
> A coś ponad głupi frazes masz do dodania? Wiesz jak działa ABS?
> Sprawdziłeś chociaż raz to o czym piszę w praktyce?
>
..sprawdzilem tysiace razy. Co chcesz mi powiedziec nowego?
pzdr
A.
-
14. Data: 2010-01-18 01:52:03
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: złoty <g...@g...pl>
złoty pisze:
> sobie spokoj z ABS (no chyba, iz doswiadczenie za kolkiem masz marne
>
tfu! ..wowczas..
> .. dusic "hampel" do konca)
..tak to jest jak po 14h za kolkiem ktos bierze sie za pisanie ;)
pzdr
A.
-
15. Data: 2010-01-18 02:26:39
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: to <t...@a...xyz>
złoty wrote:
> ..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do
> wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i
> szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to
> system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym
> kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na
> wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..
Ale po co coś wybierać, skoro można skorzystać z obu metod jednocześnie?
Czy ja mówię, ze należy wcisnąć hamulec i zamknąć oczy? Hamować i
kontrować -- jednocześnie!
--
cokolwiek
-
16. Data: 2010-01-18 02:27:11
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Od: to <t...@a...xyz>
złoty wrote:
> ..sprawdzilem tysiace razy. Co chcesz mi powiedziec nowego?
Że masz niesprawny ABS? ;)
--
cokolwiek
-
17. Data: 2010-01-18 02:31:56
Temat: Re: media o technice jazdy zimą
Od: złoty <g...@g...pl>
to pisze:
> złoty wrote:
>
>> ..sprawdzilem tysiace razy. Co chcesz mi powiedziec nowego?
>
> Że masz niesprawny ABS? ;)
>
..w kilkunastu autach?! Hmm..to mozliwe. Ale..bardzo malo prawdopodbne..
pzdr
A.
-
18. Data: 2010-01-18 02:40:00
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: złoty <g...@g...pl>
to pisze:
> złoty wrote:
>
>> ..jest szansa by ABS Cie wyratowal z duzej szybkosci (ciezkie do
>> wyprowadzenia dla nawet wprawnego kierowcy - ot - za duza predkosc i
>> szybkosc zdarzen...). Przy mniejszej - NIC nie zastapi czlowieka. ABS to
>> system dla niewprawnych kierowcow. Jesli ktos faktycznie jest marnym
>> kierowca..cisnac ABS do konca. Jesli ma pojecie o jezdzie - zdac sie na
>> wlasna ocene zdarzen i kontrolowanie uslizgu..
>
> Ale po co coś wybierać, skoro można skorzystać z obu metod jednocześnie?
> Czy ja mówię, ze należy wcisnąć hamulec i zamknąć oczy? Hamować i
> kontrować -- jednocześnie!
>
..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej
jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i
urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :) Tak trzymac! :P
A przy odrobinie doswiadczenia mozna bylo WYJECHAC na owa gorke (vide:
przestarzala Samara z MYSLACYM kierownikiem za kolkiem) badz zsuwac
sie bez uszkodzen (co nie udalo sie pojazdom na zblokowanych
kolach...nawet tych z ABS).
Oceny sytuacji i stosownej reakcji kierowcy majacego pojecie o jezdzie
NIC nie zastapi. Sorry.. moze kiedys...
pzdr
A.
-
19. Data: 2010-01-18 03:33:34
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: to <t...@a...xyz>
złoty wrote:
> ..czego typowym przykladem jest wrzucony tu niedawno link do oblodzonej
> jezdni w Szczecinie (o ile dobrze zrozumialem lokalizacje). Hampel..i
> urwamy zderzak badz ladujemy w stojace auto :)
Bzdura, tamten filmik był przykładem nieznajomości zasad działania ABS,
co i Ciebie chyba dotyczy. Przy bardzo małej prędkości nie ma sensu
hamować w poślizgu, bo mimo ABS jest ryzyko zablokowania kół.
--
cokolwiek
-
20. Data: 2010-01-18 08:18:14
Temat: Re: media o technice jazdy zimš
Od: Olleo <o...@t...pl>
> Ale po co bawić się w takiej sytuacji w hamowanie silnikiem, skoro masz
> hamulce z ABS? Kontry z ABS wychodzą bardzo dobrze.
Dlatego, ze w niektorych autach hamowanie na tyle odciaza tyl, ze ABS
nie pomoze przed wyprzedzeniem przezen przodu? ;)
--
Olleo