  • 11. Data: 2021-11-03 16:07:52
    Temat: Re: mandat+
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 02.11.2021 o 20:34, K pisze:

    > No dokladnie to co napisalem w Polsce po prostu z mandatu, utraty
    > uprawnien czy braku ubezpiecznia nic nie wynika. A nakladanie mandatu w
    > wysokosci 5 czy 10k PLN na kogos kto jest bezrobotny, ma komornika na
    > glowie czy porusza sie autem wartym 2tys PLN zarejestrowanym na babcie
    > tylko poglebi patologie.

    Drogówka to patologia. Zamiast ścigać przestępców zajmują się łojeniem
    obywateli.

  • 12. Data: 2021-11-03 16:12:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 02.11.2021 o 21:13, Shrek pisze:

    > Nawet nie o to chodzi, a o to, że nieuchronność jest po prostu bliska
    > zeru. Nie ma powiązania między stylem jazdy a ilością mandatów (za
    > wyjątkiem naprawdę osstrych zawodników).

    A czemu by miało być? Mandaty są za przekroczenia prędkości. Wszystkie
    inne wykroczenia rozwiązuje się zwykle podniesieniem ręki albo
    awaryjnymi. Ktoś, kto jeździ powoli ale dupiato nie nałapie mandatów.
    Spotkałem takich 1-go właśnie. Żaden TIR nigdy mi tak nie zajeżdżał
    drogi jak kierowcy osobówek. I jeszcze jakiś półgłówek mi miga jak siłą
    rozpędu go z prawej spokojnie objechałem. Tu trzeba szkolenia. Tych
    kursów obniżających punkty. I uczenia prowadzenia pojazdów w szkołach
    powszechnych by nie dało się skończyć szkoły bez nauczenia się
    prowadzenia pojazdu adekwatnego po poziomu szkoły.

  • 13. Data: 2021-11-03 16:21:30
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-11-02 o 21:13, Shrek pisze:
    > Nie ma powiązania między stylem jazdy a ilością mandatów (za wyjątkiem
    > naprawdę osstrych zawodników).

    Przede wszystkim ludzie mają w pełni uzasadnione przekonanie, że
    Policja/fotoradary są po to, by wyrobić normę/pozyskać kasę dla budżetu
    itp., a nie, że jest to spowodowane troską o bezpieczeństwo. Jak ktos na
    3 pasmowej drodze bez przejść dla pieszych i skrzyżowań w terenie
    zabudowanym lasem i rzeką stawia ograniczenie do 60km/h, to raczej nikt
    nie ma wątpliwości po co.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2021-11-03 17:05:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/11/2021 14:52, ii wrote:

    > Nie jesteśmy w Wielkiej Brytanii. Mamy zupełnie inny system prawny co
    > oczywiście nie ma znaczenia w obliczu tych obłąkańców, którzy przy nim
    > majstrują.

    Po prostu powinnismy kopiowac sprawdzone rozwiazania skoro nie umiemy
    stworzyc wlasnych.

    > Dobromierz się wypowiedział :-)
    >
    > http://niusy.pl/@youtube.com/ag2

    Pinokio z Suskim razem wzieci nie pierdola takich glupot Dobromir w
    pojedynke ;)

  • 15. Data: 2021-11-03 17:14:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.11.2021 o 17:05, K pisze:

    > Po prostu powinnismy kopiowac sprawdzone rozwiazania skoro nie umiemy
    > stworzyc wlasnych.

    Ale zrozum, TO NIE PASUJE. W innych krajach inne drogi są, inne
    uwarunkowania. Mieliśmy jakieś mandaty i postulat ich podwyższenia ma
    sens, ale nie takiego jakie chcą zrealizować. To jest prostacka kradzież.

    > Pinokio z Suskim razem wzieci nie pierdola takich glupot Dobromir w
    > pojedynke ;)

    Śmiejesz się a to prosta prawda. Drogi należy poszerzać a nie zwężać.
    Mandaty nie mają istotnego wpływu na bezpieczeństwo. Bo ludzie nie chcą
    powodować wypadków. I nie wysokość kary ma odstraszać bo najwyższa kara
    w postaci utraty życia już jest a jednak wypadki zdarzają się. Nade
    wszystko należy szkolić się. Zamiast mandatu można np wydać te same
    pieniądze na szkolenie.

  • 16. Data: 2021-11-03 19:00:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2021 o 16:12, ii pisze:

    > A czemu by miało być?

    Bo po to są, żeby jak łamiesz notorycznie przepisy to żebyś miał dużo
    mandatów. U nas to nie działa.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-11-03 19:10:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/11/2021 16:14, ii wrote:

    > Ale zrozum, TO NIE PASUJE. W innych krajach inne drogi są, inne
    > uwarunkowania. Mieliśmy jakieś mandaty i postulat ich podwyższenia ma
    > sens, ale nie takiego jakie chcą zrealizować. To jest prostacka kradzież.

    Oczywiscie, ze nalezy budowac wiecej eSek i obwodnic ale pamietaj, ze to
    w dalszym ciagu nie wyeliminuje ulanskiej fantazji. I tak, tez uwazam,
    ze jebanie mandatami po 5 czy 10k PLN to bzdura bo przybedzie tylko
    dluznikow skarbu panstwa.

> [...]
    > w postaci utraty życia już jest a jednak wypadki zdarzają się. Nade
    > wszystko należy szkolić się. Zamiast mandatu można np wydać te same

    Chlopaku w jukeju kazda droga lokalna jest prawie o polowe wezsza od
    dowolnej lokalnej drogi w Polsce, nie ma oznakowania poziomego, a w
    wiekszosci przypadkow jak sie za bardzo zblizysz do krawedzi to mozesz
    wpasc w krater i urwac kolo natomiast warstwa scieralna sie starla 10
    lat temu. Zapierdalac mozna tam gdzie sa do tego warunki, a nie tam
    gdzie cie akurat poniesie fantazja albo inny Sebastian w E39 akurat cie
    upokorzyl manewrem wyprzedzania. Gdyby tuman jeden z drugim byl swiadom
    tego, ze jak dostanie punkty to bedzie musial placic wiecej za
    ubezpieczenie, jak bedzie jezdzil bez PJ i go zlapia to nigdy lepszej
    pracy niz ukladacz towaru w magazynie nie dostanie, a do tego jego
    samochod wyladuje na parkingu policyjnym to by sie bardziej kontrolowali.

  • 18. Data: 2021-11-03 19:11:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/11/2021 18:00, Shrek wrote:

    > Bo po to są, żeby jak łamiesz notorycznie przepisy to żebyś miał dużo
    > mandatów. U nas to nie działa.

    U nas to nie dziala bo u nas nic za takim mandatem nie idzie.

  • 19. Data: 2021-11-03 19:39:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2021 o 19:11, K pisze:

    > U nas to nie dziala bo u nas nic za takim mandatem nie idzie.

    U nas nie działa, bo nie ma co iść za mandatem jak mandau nie ma.

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2021-11-03 20:18:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Nov 2021 16:05:05 +0000, K wrote:

    > Po prostu powinnismy kopiowac sprawdzone rozwiazania skoro nie umiemy
    > stworzyc wlasnych.

    A pytales Brytyjczykow, czy oni nie chca skopiowac jakis innych
    sprawdzonych ? :-)

    J.