  • 1. Data: 2010-05-28 21:06:19
    Temat: mam pilne pytanie !!!
    Od: "przemek" <p...@w...pl>

    mam pytanie dotyczace podlaczenia dwoch urzadzen typu GPS i autopilot
    jachtowy

    w schemacie GPS pisze ze z gniazda NMEA wychodza dwa piny RXD i TXD a w
    autopilocie są dwa wejscia oznaczone NMEA + i NMEA - , do ktorego wejscia
    musze podalczyc RXD a do ktorego TXD ???? nie mam zielonego pojecia jak to
    ma byc podalczone bo sie na tym nie znam, moze ktos poradzi bo jutro ruszam
    w rejs i przydaloby sie spiac razem autopilota z GPS

    jezeli ktos to czyta i wie to prosze o pilna poradę

    pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-05-28 21:11:49
    Temat: Re: mam pilne pytanie !!!
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-05-28 23:06, przemek pisze:
> [...]
    > w rejs i przydaloby sie spiac razem autopilota z GPS
    >
    > jezeli ktos to czyta i wie to prosze o pilna porad?

    TXD z GPS'a do NMEA+ w autopilocie, RXD z GPS'a do NMEA- i GND. Na 99%.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2010-05-28 21:59:16
    Od: "przemek" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Butek" <e...@i...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate
    > corners of the room. This will prevent the premature build-up of a

    dzieki serdeczne za pomoc, pozdrawiam

    Przemek :)

  • 4. Data: 2010-05-29 00:36:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik przemek napisał:
> [...]
    > w rejs i przydaloby sie spiac razem autopilota z GPS
    >
    > jezeli ktos to czyta i wie to prosze o pilna poradę

    Konkretów nie podam - ale zwrócę uwagę na fakt że NMEA to nie jest RS232
    a RS485. Spora część odbiorników GPS nie dedykowanych do zastosowań
    morskich protokół NMEA realizuje na łączu RS232 - a na tym łączu nie da
    się zrealizować połączenia wielu nadajników na jedną linię.

    Sugerowałbym dokładne przestudiowanie dokumentacji łączonych urządzeń -
    obstawiam że autopilot ma pełne łącze NMEA na RS485 bo inaczej byłby
    mało przydatny (musi się łączem NMEA dzielić z bliżej nieokreśloną
    ilością sprzętu nawigacyjnego, po RS232).

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-05-29 10:11:25
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Butek wrote:

    > TXD z GPS'a do NMEA+ w autopilocie, RXD z GPS'a do NMEA- i GND. Na 99%.

    i na 99% uszkodzi sprzęt. Jak się nie znasz, to nie radź.
    GPS wypuszcza RS232 a autopilot oczekuje RS485. Potrzeba kawałka
    elektroniki po drodze.

    Marek
    --
    Marek Lewandowski