  • 21. Data: 2017-10-16 08:58:43
    Temat: Re: mały samochod spalanie jaki?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Oct 2017 11:13:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Przykładowo dlatego, ze tak naprawde nie wie ile przejezdza km.
    > Z moich obserwacji auta pokazuja przejechane km z dokładnoscia 100% do
    > przekłaman rzedu nawet 8-9%.

    IMO - raczej rzadkosc. Tyle potrafi zawyzac predkosciomierz - licznik
    km raczej dokladniejszy.

    > A skoro przekłamuje dystans to przekłamuje tez spalanie.
    > Nigdy tez nie spotkałem się z autem które by ten dystans pokazywało za
    > duzy.

    Za maly ? w sensie, przejechano 100km, a na liczniku 95 ?

    > Powodów imo mozna się domyslic.

    taa - np czy opony w fabrycznym rozmiarze.
    Albo ile bieznika zostalo.

    J.

  • 22. Data: 2017-10-16 09:08:53
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 października 2017 08:58:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > km raczej dokladniejszy.

    > Za maly ? w sensie, przejechano 100km, a na liczniku 95 ?

    > taa - np czy opony w fabrycznym rozmiarze.

    Ale wtedy komu wierzyć?
    Moja nawigacja mówi że mam te 400km do zrobienia, jade tam i spowrotem i tankuje.
    Licznik pokazuje 800km.

    Ewentualnie o jakiej odchyłce możemy mówić? 1%? 5%? bo chyba nie 10%...

  • 23. Data: 2017-10-16 09:09:44
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-15 o 09:58, kloi pisze:
    > Niewielki samochód z silnikiem benzynowym o najmniejszym spalaniu przy
    > 140km/h... jaki wybrac???
    >
    > tak przeglądam testy i widzę że te niby ekonomiczne 1.0 75KM np od skody
    > fabi łykają 7-8 litrów przy tej prędkości
    >
    > wcale to nie jest mało w porównaniu do mojego obecnego stilo 1.6 16V
    > który przy tej prędkości też łyka 8l/100
    >
    > mam też pande 1.1 MPI i na trasie 500km gdzie połowa to autostrada
    > reszta to drogi lokalne, na autostradzie przy V=120km i lokalnych
    > drogach 50-90km/h wychodzi 5l/100
    >
    > podobno suzuki baleno się wyróżnia ale nie mogę trafić na jakieś
> [...]

    Oszczędność na paliwie w takim samochodzie objawia się jak stoisz w
    korku bez klimy i jeździsz powoli po mieście. W trasie wszystko idzie
    jak krew w piach, no chyba ze jedziesz max 70.
    Punto 1.2 szwagierki pali średnio 6-7benzy, saab 2.0T 300KM żony pali
    średnio 10,5LPG, moje AMG 5.5 V8 pali średnio 14-15LPG. Wszystkie
    użytkowane w podobnych warunkach. Z tym że:
    Punto w mieście nadal spali koło 7 benzy, saab już z 14LPG amg koło
    16-18LPG. W trasie 140km/h punto spali z 8 benzy przy komforcie żadnym,
    saab koło 9lpg a amg koło 12lpg o komforcie nie wspominam.

    Lewis

  • 24. Data: 2017-10-16 09:11:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Oct 2017 05:55:12 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Chcesz moje logi z dizla? ;)
    > Co prawda tych 4,5 czesto nie widuje ale srednio mam 5,5. A jak po miescie jezdze w
    zimie to maks co widzialem to 6,5 niecałe.
    > Notowane pracowicie przy dystrybutorze.
    >No i w oparciu o odometer z auta.
    >Az takiej paranoi nie mam aby licznikowi nie wierzyć.

    Tu nie trzeba paranoi - zobacz kiedys w trasie jak cyferka sie zmienia
    ktory slupek kilometrowy mijasz, i tak przez kilka km.

    Ale ... kto powiedzial ze te slupki dokladne :-)

    >Choć wskaznik zuzycia paliwa z kompa to cygani na -0.5 do -1.2...

    komp w mojej vectrze to ciekawa sprawa - podaje np kilometry
    przejechane, litry spalone, i srednie spalanie ... nieco rozne od
    kalkulatora.
    np - srednie spalanie 8.1, 50.1 (na dystrybutorze 49.9) 630 km
    50.1/630 = 7.952
    nawet 50.1999/629.5=7.97

    Skad te 8.1

    J.

  • 25. Data: 2017-10-16 09:34:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > IMO - raczej rzadkosc. Tyle potrafi zawyzac predkosciomierz -
    > licznik km raczej dokladniejszy.

    Powaznie?
    Ok, to musze sprawdzic jeszcze raz.
    Jak to zrobic dokładnie?
    Google maps, słupki na drodze a moze jakas dedykowana aplikacja?

    > Za maly ? w sensie, przejechano 100km, a na liczniku 95 ?

    Dokładnie.
    Tak samo jak predkosc, gdzie jedziesz 100 a pokazuje 95.
    Mowisz, ze cwaniaki producenci nie zintegrowali jednego z drugim i o ile
    licznik predkosci przekłamuje to licznik dystansu zlicza ok?

    > taa - np czy opony w fabrycznym rozmiarze.
    > Albo ile bieznika zostalo.

    Tak, to oczywiscie tez ma znaczenie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 26. Data: 2017-10-16 09:40:51
    Od: p...@g...com

    --Skad te 8.1

    benzyna ? to dziwnie malo :-) 9.2 srednia na spritmonitor ale jak diesel to strasznie
    duzo :-)

  • 27. Data: 2017-10-16 09:59:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 17:52, Shrek pisze:

    > Ale więcej niż 5 czy mniej niż 3? :P

    Dyplomatycznie napiszę, że poniżej 6 :-)

  • 29. Data: 2017-10-16 10:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > spowrotem i tankuje. Licznik pokazuje 800km.
    >
    > Ewentualnie o jakiej odchyłce możemy mówić? 1%? 5%? bo chyba nie

    Tak jak pisałem - z moich doswaidczen wyniika ze sa auta ktore pokazuja
    dokładnie tyle ile trzeba. Wiec widocznie twoje tak ma. :)
    Z ciekawosci - predkosc tez pokazuje idealnie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 28. Data: 2017-10-16 10:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > kalkulatora.
    > np - srednie spalanie 8.1, 50.1 (na dystrybutorze 49.9) 630 km

    Akurat róznica miedzy litrami spalonymi a wlanymi to normalna sprawa -
    przeciez nie zawsze wplejesz dokładnie do tego samego poziomu, czasem
    bardziej sie spieni, czasem odbije chwile wczesniej, pewnie zalezy tez
    od ustawu pistoletu.

    Natomiast to ze sie dane rozjezdzaja w samym komputerze to rzeczywiście
    smieszne.
    Niemniej roznica wychodzi ci 0,1 - pomijalna.

    U mnie komp w ducato wskazuje np. 6,2 a spalanie to ok 7.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 30. Data: 2017-10-16 11:01:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Są zaniżone. Nawet na tej grupie większość ludzi zaniża spalanie, bo
    > swoje ogonki chwalą;)

    sprawdzilem swoj

    na autoenturm vs u mnie:
    minimalne średnie 6,2 -------> 6,0
    średnie ze wszystkich 6,7 -------> 6,2-6,5
    fabryka deklaruje 5,8
    maksymalne średnie 8,4 -------> ok 9-10 przy pałowaniu na autostradzie
    (a ma aerodynamikę podobną do sześianu;))
    mminimalne pzy oszczednej jeździe 5,4 -------> na dystansie
    kilkudziesięciu km bazując na komputerze jadąc bardzo eco;) i z zepsutym
    egr zszedłem do 4.0 ;)

    Tak więc nie do końca zaniża. Na moim przykładzie dość reprezentatywne.
    Jakby wsadzić moją małżonkę za kierownicę na dłuższy test to mysślę, że
    spokojnie urwałaby z pół litra albo lepiej (mam dość ciężkie kopyto,
    choć nie jeżdżę jakoś bardzo szybko - przekraczam 10-30km/h)