  • 11. Data: 2011-12-11 21:35:38
    Temat: Re: mała ładowarka do akumulatora samochodowego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, December 11, 2011, 10:33:53 PM, you wrote:

    > tu masz przykladowy schemat:
    > http://www.pavouk.org/hw/en_atxps.html
    > Sprzezenie jest realizowane przez R25, R26 i R20 (i R21, o ile to nie jest
    > blad). Ktore tworza dzielnik, stabilizujacy tutaj bardziej 5V.
    > Trzeba sie doczytac z jakim napieciem porownuje TL494, wywalic R26, i
    > policzyc ile ma byc w miejscu R25.
    > Albo od razu wlutowac potencjometr i krecic do uzyskania efektu :-)

    Bez prądowego sprzężenia zwrotnego to efektem może być dym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-12-11 21:47:14
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Bez prądowego sprzężenia zwrotnego to efektem może być dym.

    To ma być podładowanie akumulatora! JAk ustale napięcie na 14V i jako
    ogranicznik prądu wstawie halogen 50W. Wystarczyłoby?

    ToMasz

  • 13. Data: 2011-12-11 21:59:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToMasz,

    Sunday, December 11, 2011, 10:47:14 PM, you wrote:

    > To ma być podładowanie akumulatora! JAk ustale napięcie na 14V i jako
    > ogranicznik prądu wstawie halogen 50W. Wystarczyłoby?

    Z halogenem w szereg powinno dać radę - dodałbym w szereg termistor
    rozruchowy NTCS-12R-3A0 z TME - o ile masz możliwość dopisać sie komuś
    do zamówienia, bo przesyłka droższa niż te min. 5 sztuk termistorów,
    które trzeba na raz wziąć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-12-11 22:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 22:59:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    > rozruchowy NTCS-12R-3A0 z TME - o ile masz możliwość dopisać sie komuś
    > do zamówienia, bo przesyłka droższa niż te min. 5 sztuk termistorów,

    A nie lepiej, jak juz tacy bojazliwi jestescie, tylko troche podniesc ten
    R26, i jak to bylo w sasiednim watku - zbyt duzy prad z +12 nie poplynie,
    jesli + 5V nie podlaczone :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-12-12 10:16:58
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tak sobie pomyślałem że zamontuje jej 15W zasilacz, z wtyczką do
    > zapalniczki. Ładowanie tym sposobem będzie dla niej wygodne, a
    > akumulatorowi wystarczy 1A w zupełności. Sęk w tym żeby taki zasilacz był
    > w 100% bezpieczny. Kupiłem ostatnio taki zasilacz do zewnętrznego dysku
    > twardego. miał dawać 2.5A, dawał 0.5A i popsuł się po 4 dniach pracy.
    > Takiego bubla chciałbym uniknąć. Zastanawiałem się nad użyciem zasilacza z
    > PC- bo one chodziły latami bez awarii, ale 12V to za mało.
    > Poradźcie proszę jaki zasilacz kupić/przerobić. Nie za drogi jeśli można.

    Klasyczny (transformatorowy), niestabilizowany zasilacz Tatarka 12V/2A
    przerobiłem dodając wtyczkę do zapalniczki.
    Aby mieć pewność, że wtyczka kontaktuje LEDa zastąpiłem 2 kolorowym -
    czerwony zasiliłem normalnie (jak jest napięcie, a zielony jak jest powyżej
    15V - jak nie kontaktuje to świecą oba kolory.
    P.G.

  • 16. Data: 2011-12-12 17:50:53
    Od: Tomotron <t...@w...pl>

    Zastanawiałem się nad użyciem
    > zasilacza z PC- bo one chodziły latami bez awarii, ale 12V to za mało.
    > Poradźcie proszę jaki zasilacz kupić/przerobić. Nie za drogi jeśli można.

    kiedyś przerobiłem zasilacz atx według schematu ze strony:
    http://gayos.w.interia.pl/ladowarka.html
    już z trzy lata używam w okresie zimowym i nie narzekam.
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-12-13 14:38:20
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Papkin:

    > A latanie z kablem co chwile to chory pomysl?

    No nie wiem. Ja w okresie zimowym wożę w samochodzie urządzenie
    grzewcze typu farelka (tylko z obecnej epoki) i przekaźnik
    czasowy. Zawsze wieczorem wkładam kabel 230V do samochodu
    i podłączam do tego urządzenia. W zależności od temperatury
    ustawiam czas grzania na około godzinę. I jak wstaję rano,
    to nie dość, że nie muszę odszraniać, odśnieżać itp, to jeszcze
    mam ciepło w samochodzie od samego początku :)

  • 18. Data: 2011-12-15 00:10:39
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > PC- bo one chodziły latami bez awarii, ale 12V to za mało.
    > Poradźcie proszę jaki zasilacz kupić/przerobić. Nie za drogi jeśli można.

    Ile lat ma ten akumulator? Bo komputer autka zapewne zadbał o jego
    ładowanie....
    Feromon