  • 1. Data: 2015-05-01 09:00:07
    Temat: lutownica transformatorowa-obnizenie mocy z 180W o polowe
    Od: a...@g...com

    Kupilem w/w lutownice no ale jak na delikatne prace elektroniczne ma za duza moc, no
    wiec postanowilem obnizyc jje moc o polowe czyli wstawilem na uzwjenie pierwotne
    diode 10A. Pomysl byl dobry ale lutownica nie dziala, po prostu po tym zabiegu nic
    nie grzeje, macie moze pomysly dlaczego i jak rozwiazac ten problem aby grzala z
    polowa mocy?
    Prawdopodobnie rdzen trafa ma tak duza histereze magnetyczna ze numer z
    przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest ciagle w "nasyceniu".
    pzdr-niejestempoczatkujacy

  • 2. Data: 2015-05-01 09:12:34
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Z dioda to kiepski pomysl.
    Lepiej wlacz w szereg jakas grzalke 200-300W (np. lokówke czy cos podobnego)

  • 3. Data: 2015-05-01 10:27:11
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a dlaczego nie kupisz sobie z przełącznikiem 40/75W?

  • 4. Data: 2015-05-01 10:42:17
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > numer
    > z przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest

    regulator fazowy powinien dac rade - taki do oswietlenia z pokretlem

  • 5. Data: 2015-05-01 11:36:11
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 1 maja 2015 10:27:13 UTC+2 użytkownik platformowe głupki napisał:
    > a dlaczego nie kupisz sobie z przełącznikiem 40/75W?

    no bo ta juz mam ja, a wyrzucic szkoda

  • 6. Data: 2015-05-01 12:23:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2015 00:00:07 -0700 (PDT), a...@g...com
> [...]
    przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest ciagle w "nasyceniu".

    Nie jestes ? A gdzies ty widzial numer z przepuszczaniem polowy
    sinusoidy przez trafo ?

    Najprosciej ... kupic sobie druga, mala transformatorowke. Teraz takie
    tanie. Albo od razu porzadna stacje lutownicza, bo teraz elektronika
    coraz delikatniejsza

    W tej moze drut grota na cienszy zmienic.

    J.

  • 7. Data: 2015-05-01 12:36:17
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 maja 2015 12:23:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > coraz delikatniejsza
    >
    > W tej moze drut grota na cienszy zmienic.

    Jak to gdzie widział. Puścił w tej transformatorówce. Pewno do głowy by to ci nie
    przyszło a on zrobił. Albo inaczej. Ty wiedziałeś że to nie zadziała a on to
    udowodnił.

  • 8. Data: 2015-05-01 12:38:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-05-01 o 09:00, a...@g...com pisze:

    > Prawdopodobnie rdzen trafa ma tak duza histereze magnetyczna ze numer z
    przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest ciagle w "nasyceniu".

    No coś podobnego. Pierwsze słyszę, żeby prądu stałego nie dało się
    transformować.

  • 9. Data: 2015-05-01 12:39:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    no wiec postanowilem obnizyc jje moc o polowe czyli wstawilem na uzwjenie pierwotne

    Pomysł nie jest dobry, jest całkiem do d...
    Naucz się "palcowego PWM", pstrykając wyłącznikiem można skutecznie
    regulować moc. A najlepiej kup przyzwoitą stację lutowniczą.
    Jeśli już musisz, to wstaw w szereg grzałkę albo żarówkę. Regulator z
    triakiem może zadziałać, ale nie jest to pewne (chyba, że kupisz
    regulator przeznaczony do obciążenia indukcyjnego).
    A tak nawiasem mówiąc, wstawienie diody nie ogranicza mocy do połowy!

    P.P.

  • 10. Data: 2015-05-01 12:52:39
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 maja 2015 12:38:19 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest ciagle w "nasyceniu".

    > No coś podobnego. Pierwsze słyszę, żeby prądu stałego nie dało się
    > transformować.

    A słyszałeś że się da taki prąd transformować lutownicą transformatorową?