  • Data: 2009-02-10 20:15:14
    Temat: Re: licznik energii pytania
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Damian" napisał:
    > Zakupiłem sobie licznik energii taki co można wpi?ć do gniazdka, sprawdzam
    > pobór na 2 zarowkach 40W, pokazuje 83W i 97 wsp. mocy czyli ok.. Ale przy
    > sprawdzaniu telewizora 80W, pokazuje 42W i 60 wsp. mocy. Jak mam
    > interpretować te wyniki, czy s? one prawidłowe na Wasze elektroniczne oko
    > :)

    może najpierw poczytaj sobie jaką metodą miernik liczy ową moc?:O) bo żeby
    pokazywał prawidłowo w każych warunkach to powinien podwójnie całkować (ale
    to droga zabawa i pewnie takiego miernika nie posiadasz?:O) jeśli mierzy
    inną prostszą metodą to wskazania są zależne od harakteru odbiornika mocy,
    przy żarówce pewnie ci pokazuje prawidłowo a przy telewizorze pewnie źle

    to samo tyczy sie wspułczynnika mocy, też jest ważne jak go mierzy, bo np.
    jeśli odbiornik pobiera moc w sposób nieciagły (zasilacz impulsowy) to
    trudno mówić o wspułczynniku mocy, a analiza pomiaru mocy biernej jest
    troszkę bardziej skomplikowana:O(