  • Data: 2013-10-15 00:06:15
    Temat: Re: liczenie elementów na taśmach ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzieci/wnuki/pociotki zatrudnij, powinno wyjść dość tanio, a przy okazji zawracać
    gitary nie będą ;)

    Pomysł dobry , ale nierealny.

    1) młody przyspawany jest do swojego PC... jakoś mnie to nie zaskakuje...
    2) logistycznie upierdliwe, bo klamoty mam w firmie a nie w domu
    3) wątpię, czy osiągnąłby dokładność lepszą niż 20% :)

    Ale, oglądnąwszy linki od Michała przyszło mi do łba,
    że dodatkowo można by zaprząc liczarkę do odmierzenia zadanej liczby.
    To by mi się też przydało, bo jak montuję ręcznie (czyli przeważnie)
    , to odkładam sobie konkretną ilość elementów do ułożenia na PCB, i
    potem widzę, czy mi coś nie zostało albo zabrakło, czyli jakaś dodatkowa
    kontrola to jest.

    Na alibaba.com jest tego sporo pod hasłem "components counter";

    http://www.alibaba.com/showroom/smd-components-count
    er.html

    ale właśnie bardziej do rolek, a ja aż tyle nie mam, zazwyczaj po
    kilkaset szt, czyli takie odcinki niezbyt długie...