    Date: Tue, 11 Jan 2011 20:15:02 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: leci dymek z bagnetu i korka oleju

    W dniu 2011-01-11 19:13, marek pisze:

    > Marcin ja wiem o czym piszesz. Ale jemu dymi jak z gotujacego sie
    > czajnika. Normalnie jak z palacego sie szluga. To nie jest normalne i
    > nigdy tego nie widzialem a jezdzilem juz kilkoma mega szrotami.

    Jeżeli jest tego bardzo dużo, to pewnie są to przedmuchy do skrzyni
    korbowej.
    Może (ale chyba niekoniecznie musi) to wyjść na badaniu kompresji.

    Jak silnik za mocno dmucha w dół, to trzeba mu zrobić remont.
    Jeżeli cylindry i tłoki trzymają wartości nominalne, a jedynie puszczają
    pierścienie, można wymienić tylko pierścienie.
    Jeżeli nie, to trzeba zrobić cały remont cylindrów.

    Ile oleju pali ten silnik