    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: laserowa dekoracja
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 6 Jan 2020 22:20:55 +0100

    Dnia Mon, 6 Jan 2020 13:01:55 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Trwałe i rozległe było by najkorzystniejsze ale krótkotrwałe też
    > jest dobre. Wylaczy na jakis czas przeciwnika. Generuje okupantowi
    > koszty.

    krotkotrwale to mam na mysli kilka sekund, moze minute.
    Tak jak przy oslepieniu lampa blyskowa.

    > W wersji lajtowej, znaczy sie o krotszym zasięgu, umożliwia
    > oslepianie personelu cywilnego okupanta jego rodzin i dzieci.
    > Inaczej by wyglądała niemiecka okupacja jak by partyzanci wpadali
    > do szpitala położniczego w niemieckiej dzielnicy i czestowali
    > granatami znajdujące się tam szwabki i noworodki.

    To by sie ewakuowalo kobiety do Niemiec, a dzielnice otoczylo straza.
    Po czym rozstrzelalo tysiac mieszkancow dla przykladu.
    Bardzo skuteczne :-)

    W pierwszym dniu powstania duzo atakow sie nie udalo. Wiec
    zabezpieczyc przed granatami latwo.

    Ale jakby tych wartownikow na pare sekund oslepic ...
    tylko laserkami to wcale nie tak latwo ...

    J.