    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: lampowy dzwiek...
    Date: Wed, 31 Mar 2010 15:25:56 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Komponowal tez na pojedynczy fortepian, tzn klawikord.
    > I nie zawsze utwor ma powalac na kolana rabnieciem setki osob po
    > dyskretnej partii fletu ..
    >
    > No coz, trzeba by odsluchac, na czym polega urok sprzetu obu kolegow.

    > Plyta gramofonowa ma spore pasmo.
    >
    > J.

    Coś wiesz ale niedokładnie. Fortepian albo klawikord jak wolisz ma określoną
    dynamikę. Ten co naciska klawisze może tak nacisnąć jeden klawisz że będzie to
    na granicy słyszenia. Ale może również dowalić z 10 palców. W orkiestrze
    symfonicznej tak samo. O ile pamiętam orkiestra symfoniczna ma dynamikę powyżej
    110 decybeli. Płyta CD nie zapewnia takiej dynamiki. Dlatego do niej wystarcza
    2x1,5kW. Jak by chcieć zachować dynamikę orkiestry przy jakimś nośniku dźwięku
    to wzmacniacz musiał by mieć moce liczone w dziesiątkach kilowatów bo kolumny
    mają bardzo małą sprawność i można ją tylko nadrobić rozmiarem. Przy 12 watach
    tylko mitoman może stwierdzić ze powala na kolana. Chociaż czemu nie. Ze śmiechu
    padł na kolana.