  • Data: 2013-07-27 20:25:15
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-27 00:51, J.F. pisze:

    > DOS nie zyl.

    Aha :) Tak szczerze to potrafił :)

    > linux tez nie, inne unixy podobnie.

    Wolne żarty - nie wiesz wielu rzeczy o tym co robi. Znaczy możesz
    wiedzieć, ale to wymaga sporej wiedzy i niestety wielu rzeczy nawet
    jako root zabronić nie możesz, ponieważ są potrzebne.

    > Nawet widowsy umozliwialy pewna kontrole, choc z wersji na wersje
    > coraz mniejsza.

    Tak/Nie. Jak masz odpowiedni poziom wiedzy to będą robiły to na co
    administrator pozwolił - z uwagą jak przy Unices.

    > Zreszta co to , q*, za moda - sprzedaja ci system/urzadzenie i ono ma
    > robic to co oni chca, a nie to co wlasciciel ? Mozna, ale wtedy oni
    > powinni placic ;-)

    Nie kupuj, obowiązku nie ma. Przecież podobno wiesz o tym, że robi
    to czego nie chcesz.

    > A jak ?

    Zależy od producenta - niektórzy pozwalają na zaawansowane zarządzanie
    aplikacjami/usługami by design. Trzeba tylko poszukać.

    > Kombinowanie zaczyna sie od roota :-)

    Ja wiem? Rootowanie to kolejny etap (o ile jest potrzebne)

    > A po ch* wymaga ? Bierzesz np taki Bilkom PKP - rozklad jazdy.

    Ponieważ ktoś sobie tak założył, napisał program i Ty miałeś
    chęć skorzystania z niego. Nie godzisz się na jego wymagania to
    masz parę możliwości:
    1. Nie instalujesz.
    2. Piszesz sam wg własnych wymagań.
    3. Zlecasz komuś napisanie wg własnych wymagań.

    Teraz czas na decyzję :)