eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebookaRe: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.
    pionier.net.pl!news.glorb.com!border3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.gi
    ganews.com!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.gig
    anews.com!x14no7272807qar.0!news-out.google.com!r17ni57592152qap.0!nntp.google.
    com!x14no7272803qar.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!no
    t-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 24 Oct 2012 18:20:18 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <o...@4...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.112.50.63;
    posting-account=a1dNlQkAAAC4F8Ybm8-azvua-DQ9DAxR
    NNTP-Posting-Host: 46.112.50.63
    References: <m...@4...com>
    <hw_hs.24396$pg2.21542@fx18.am4>
    <o...@4...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
    From: k...@v...pl
    Injection-Date: Thu, 25 Oct 2012 01:20:18 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 65
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637133
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 25 października 2012 01:44:07 UTC+2 użytkownik a...@p...pl
    napisał:
    > On Thu, 25 Oct 2012 00:06:53 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    >
    >
    >
    > >U�ytkownik a...@p...pl napisa�:
    >
    > >> Czesc,
    >
    > >>
    >
    > >> czasami sie szwendaja zasilacze do notebookow (roznych producentow) i
    >
    > >> maja wydajnosc 3/4/5 A na rozne napiecia (od 14V w gore). Jak wam sie
    >
    > >> wydaje, jakimi parametrami musialby sie charakteryzowac taki zasilacza
    >
    > >> aby mozna byloby go wykorzystac do ladowania akumulatora
    >
    > >> samochodowego.
    >
    > >
    >
    > >Nie ryzykowa�bym, akumulator potrzebuje 15V i pr�d 10-ciogodzinny
    >
    > >liczony z jego pojemno�ci. Przypuszczam �e koszt regulatora b�dzie
    >
    > >wy�szy ni� prostownik z targu.
    >
    >
    >
    > ale tym z targu to ja nie wierze!!!
    >
    >
    >
    > np. zasilacz wyciagniety z torby HP: 19V 4,7A
    >
    >
    >
    > wiec jest 4.5V roznicy, ktora trzeba zgubic na elektronice kontrolera
    >
    > (pewnie bez problemu), a i z pradem max 4.7A zejsc do 4A to gdzie tu
    >
    > ryzyko??? A pewnie plytke z elementami mozna zrobic i polutowac za
    >
    > jakies 10-20 zl ??
    >
    >
    >
    > --
    >
    > ThinkXtra

    Prądem się nie przejmuj. Jedyne co musisz zrobić to zrobić zabezpieczenie żeby z
    zasilacza nie popłynął za duży prąd. Opornik wystarczy. Musisz zgubić tyle napięcia
    żeby dla akumulatora zostało 14,5V. W wersji nisko budżetowej LM317 i tranzystor mocy
    podłączony tak jak w aplikacji podanej przez producenta. Regulacja trochę upierdliwa
    bo przy pierwszym ładowaniu trzeba pilnować żeby napięcie nie urosło ponad 14,5V.
    Czyli co jakiś czas trzeba mierzyć napięcie i regulować potencjometrem. Po ustawieniu
    właściwego napięcia pod takim prostownikiem można zostawić akumulator na dowolnie
    długi czas i nic mu się nie stanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: