  • Data: 2012-02-03 14:46:03
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F,

    Friday, February 3, 2012, 3:39:38 PM, you wrote:

    > A swoja droga czemu ?

    Nie mam pojęcia i nie chcę nawet się nad tym zastanawiać. Wczoraj
    zamiast jechac do dentysty musiałem rozwijać kabel i ładowac
    akumulator. Jak usłyszałem płaczliwe, opadające "buuuuuuuuuuuuuu"
    pompy paliwowej i zerknąłem na lampkę oswietlenia wnętrza, to od razu
    stwoerdziłem, ze programowanie zegarka, radia i "komputera
    pokładowego" w taki mróz to bez sensu - lepiej naładować. Tym razem
    jednak pół godziny ładowania było za mało, żeby odpalił - ledwie
    chciał kręcić i szybko zrezygnowałem, zanim mi się wszystko
    zresetowało.

    > Niby sie pisze ze na mrozie zostaje tylko 30% pojemnosci ... ale czemu
    > ? Masy z plyt przeciez nie ubywa. A temperatura aku ustala sie po kilku
    > godzinach.

    Ale cały czas coś prąd pobiera a pojemność, która w normalnych
    warunkach starczyłaby na prawie miesiąc spadła do tygodniowej.

    > A moze to znow - pojemnosc liczona przy pradzie C/10 do momentu gdy
    > napiecie spadnie ponizej 10.8 V czy ile sie tam stosuje ...

    Nawet lampka oświetlenia wnętrza swieciła bardzo smętnie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl