eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaładowanie akumulatora przez prostownik od głośników komputerowych Re: ładowanie akumulatora przez prostownik od głośników komputerowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy
    .onet.pl
    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ładowanie akumulatora przez prostownik od głośników komputerowych
    Date: Thu, 07 Jan 2010 23:25:06 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 54
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <2...@n...onet.pl>
    References: <o...@k...dns.uks.gdansk.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1262903107 2617 213.180.130.17 (7 Jan 2010 22:25:07 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jan 2010 22:25:07 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.51
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
    Firefox/3.5.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:579209
    [ ukryj nagłówki ]

    > Czy do ładowania akumulatora z samochodu osobowego 34ah mozna użyć  
    > zasilacza od głośników komputerowych który wytwarza
    > 2ampery i 13,5V ?
    > Dokładnie chodzi mi o problem przeciążenia
    Czytaj uważnie bo drugi raz nie będę powtarzał.
    Żeby sprawdzić czy się będzie nadawał musisz mieć miernik. Możesz go nabyć drogą
    kupna, wyłudzenia lub jak tam sobie wymyślisz. Taki najtańszy elektroniczny
    będzie OK. Miernikiem sprawdzisz czy tam na wyjściu jest prąd stały. Tylko taki
    się nadaje do ładowania akumulatorów. Drugi parametr jaki musisz sprawdzić,
    zakładając że jest tam prąd stały, To jakie jest napięcie na wyjściu. Tylko z
    tym sprawdzeniem napięcia jest myk. Jak tam jest kondensator to pokaże sporo
    wyższe. Jeśli będzie w granicach 17 woltów to ok. Ale może pokazać 15 i też
    będzie ok. To że napisali 13,5 znaczy tyle że napisali 13,5. Nic więcej. Chociaż
    13,5 może znaczyć że jest pod obciążeniem 2A i wtedy może być ok, ale nie musi.
    Bo jak bez obciążenia będzie 13,5 i w zasilaczu jest kondensator to nie będzie
    ok. Jak sprawdzić bez rozbierania czy tam jest kondensator? Jeśli jest tam jakaś
    świecąca lampka pokazująca ze zasilacz jest włączony to na 99,9999% jest po
    stronie niskiego napięcia. Jeśli wyłączyć zasilacz i lampka gaśnie natychmiast
    to kondensatora nie ma. Jak jeszcze chwilę świeci to jest. Jak nie ma lampki to
    trzeba podłączyć miernik ustawiony na wolty do wyjścia zasilacza. Włączyć
    zasilacz do sieci i zobaczyć jakie jest napięcie. Potem wyłączyć. Jak napięcie
    spadnie od razu do zera to kondensatora nie ma. Jak jest to w zależności jaki
    duży napięcie będzie spadało bardzo bardzo wolno. Zasilacz będzie się nadawał
    jak bez kondensatora na wyjściu będzie miał z 15 woltów a z kondensatorem 17 do
    20 woltów. Teraz już jest z górki. Potrzebujesz kilka żarówek samochodowych. na
    początek takie co mają napisane 5W, 10W, 15W. Podłączasz kabelek z zasilacza na
    którym wiesz że jest - do zacisku - akumulatora. Drugi kabelek to +. Do niego
    podłączasz kabelek od miernika ustawionego na zakres 10A. Jak to miernik cyfrowy
    to nie musisz kombinować gdzie ma plus a gdzie minus. Do drugiego kabelka
    podłączasz jeden styk żarówki 5W a drugi styk do + w akumulatorze. Włączasz
    zasilacz do kontaktu i patrzysz na miernik. Jak nic nie pokazał to znaczy ze
    pomyliłeś zakres w amperomierzu i do wymiany bezpiecznika nic nie pokaże. Jak
    coś pokaże to jesteś w domu. Tak kombinuj z żarówkami żeby amperomierz pokazał
    1A. Odłączasz wtedy miernik łączysz z sobą kabelek + z zasilacza z tym stykiem
    żarówki do którego był podłączony amperomierz. Przełączasz miernik na wolty
    prądu stałego na zakres 20V. Akumulator powinien się już ładować. Mierzysz
    woltomierzem napięcie na zaciskach akumulatora. Będzie rosło bardzo wolno. Tym
    wolniej im bardziej był rozładowany akumulator. Bez względu na to jak długo
    będzie podłączony akumulator napięcie pokazywane przez woltomierz nie może być
    większe niż 15V. Ale też nie może być mniejsze niż 14,5V. I to by było na tyle.
    W czasie ładowania pamiętaj że w Chinach, bo pewno to bardzo markowy chiński
    zasilacz, mieszkają mali ludzie. I dlatego u nich wolty, ampery, waty są większe
    niż by wychodziło z obliczeń i pomiarów. Dowartościowują się w ten sposób.
    Naładowanie takiego akumulatora co się jeszcze światła drogowe trochę świeciły
    ale już nie zakręcił trwa takim zasilaczem całą noc. Podładowanie żeby starczyło
    na jedno odpalenie, jak dobrze zapala, ze dwie trzy godziny. Jak problem z
    akumulatorem wynika z tego ze teraz są mrozy a nie że padł całkowicie bo ma 5
    lat, to możesz go uzdatnić go bez żadnego prostownika. Trwa to z pół godziny.
    Potrzebujesz pojemnik taki żeby zmieścił się w nim akumulator. Wstawiasz do
    niego akumulator i wlewasz ciepłą wodę. Pilnujesz żeby miała z 40 stopni.
    Podobny efekt uzyskasz jak przyniesiesz akumulator na noc do domu.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: