  • Data: 2016-02-25 18:45:56
    Temat: Re: łączność RS232<>GSM<>INTERNET
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na razie chłop nie wygląda na niezadowolonego.

    Bardzo jestem zadowolony i wdzięczny za wszelkie uświadomienie :D

    > zdawał się prosty, a w praktyce jest nie warty realizacji. Teraz
    > poznał inne, sam zdecyduje co robić dalej. O rozwiązaniach, które
    > polegają na zagadaniu przez RS modemu celem wywołania tkwiących
    > w nim procedur komunikujących się przez TCP/IP (ftp, mail i inne)
    > też wspomniałem od razu. I choć pisania przy tym wiele nie ma, to
    > cały czas uważam, że jeśli komuś to tylko raz potrzebne, to nie warto.
    > Sugeruję, by wziął bardzo skomplikowaną rzecz, którą tysiące ludzi
    > wspólnymi siłami wymyślali przez wiele lat. Bo tak najprościej
    > i najtaniej.

    Podsumowując :

    1. rzecz dotyczy urządzenia, które jest w wielu miejscach zainstalowane
    (ale można wymienić software), i na razie nadal będzie robione w tym
    samym wykonaniu przez jakiś czas... Aż zrobię nową wersję :)

    2. do dyspozycji jest RS232, w środku siedzi Atmega128

    3. chodzi o przesyłanie małych ilości danych ( no bo komend w rodzaju
    "ustaw parametr x=128", czy odczyt jakiegoś parametru.
    Oczywiście wolałbym to wysyłać "w bloku" kompleksowo, to będzie kilkaset
    bajtów, albo max. kilkadziesiąt dla odczytu pamięci.

    Te dane docelowo mają trafić do programu na PC, który to odpowiedni
    pokaże. Taki soft coś jak np. dla central alarmowych.

    4. Rozwiązanie musi być bezpieczne "formalnie" - czyli część GSM z
    papierami, certyfikatami itp.

    5. Ilość urządzeń obsługiwana w jednej sieci może sięgać kilkudziesięciu
    ( najczęściej 20-50 ).

    6. transmisja musi być w miarę bezpieczna - choć nie spodziewam się,
    żeby ktoś rozkminiał dane przesyłane do tych sterowników, bo to mało
    atrakcyjne jest (sterowanie pompami). Pomyślę oczywiście nad jakimiś
    zabezpieczeniami typu hasło, itp.
    Ale - z drugiej strony, gdyby ktoś się do tego dobrał, mogłyby być
    bardzo nieprzyjemne konsekwencje...

    7. koszt jak zawsze jest ważny - ale bez przesady. Lepiej, żeby
    kosztowało 500 i nie sprawiało problemów, niż ma kosztować 100 i nie
    działać, albo działać byle jak.

    8. dobrze by było, żeby była (przynajmniej opcjonalnie) możliwość
    działania całego interesu w chwili wyłączenia sieci 2G (kiedy to będzie
    i czy będzie ??)

    8. z uwagi na minimalne doświadczenie z tego typu transmisja (że tak
    ładnie to określę) - mile widziane rozwiązania łopatologiczne.
    Czyli żebym (na razie) nie musiał robić z tego doktoratu.

    9. Dobrze by było faktycznie, żeby się oprzeć na rozwiązaniu, które
    dałoby się przystosować/zastosować także w "nowej wersji", gdzie już
    nie musi być na RS232

    No to - dla takich założeń - co byście zrobili ??