  • 1. Data: 2002-09-19 10:42:06
    Temat: lacza polpaka dla sieci osiedlowej
    Od: "someb" <s...@p...onet.pl>

    mam prosbe do wszystkich ktorzy maja doswiadczenie z uzytkowaniem laczy
    polpaka i moga nam cos doradzic w ponizszej sprawie:
    w niewielkim miescie wraz z kilkoma osobami zamierzamy podlaczyc stalym
    laczem mala siec osiedlowa (a w dalszej perspektywie myslimy o malej
    kawiarence osiedlowej); od niedawna zaczelismy interesowac sie mozliwosciami
    podlaczenia i oczywiscie do wyboru jest tylko tpsa; na nowe lacze podobno
    trzeba czekac ok 6 miesiecy (podobno bo jeszcze nie kontaktowalismy sie z
    tpsa);
    natomiast w ostatnich dniach pojawila sie okazja przejecia dwoch starych
    lacz FR polpaka po pewnej firmie : 256K z cir=8K i 512K bez ciru ;
    wedlug osoby z tej firmy aktualne miesieczne oplaty wynosza odpowiednio
    okolo 1500 i 1650; wg zapewnien tej osoby wezel dostepowy nie jest zbyt
    obciazony i transfer do szkieletu jest bardzo dobry (prawie zawsze max
    eira);
    przy porownaniu tych cen z obecnym cennikiem polpaka pierwsze lacze jest
    troche drozsze a drugie tansze (biorac pod uwage tylko eir - teoretycznie
    skoro i tak prawie zawsze jest max eira to wielkosc ciru nie gra roli, a jak
    sie to ma w praktyce?);
    jak oceniacie atrakcyjnosc tej okazji? warto z niej skorzystac?
    jakie sa warunki przejmowania lacz? (jest rowniez mozliwosc zeby platnik
    zostal ten sam, warto sie tak dogadac?);
    a jak jet ze zmianami parametrow starych lacz? mozna je jeszcze modyfikowac
    czy juz musza zostac jakie sa?
    czy ktos ze swojego doswiadczenia moze doradzic jakie opcje z oferty polpaka
    sa optymalne dla sieci na ok 30 kompow a jakie dla kawiarenki z 10
    stanowiskami?

    wielkie dzieki za kazde info

    Slawek

    s...@a...poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2002-09-19 13:52:40
    Temat: Re: lacza polpaka dla sieci osiedlowej
    Od: G...@f...onet.pl

    On Thu, 19 Sep 2002 10:42:06 +0000 (UTC) I had a dream that someb
    <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >trzeba czekac ok 6 miesiecy (podobno bo jeszcze nie kontaktowalismy sie z

    To się skontaktuj. "Podobno" w Ameryce ludzie chodzą na głowie :)

> [...]
    >skoro i tak prawie zawsze jest max eira to wielkosc ciru nie gra roli, a jak

    AFAIK lepsze będzie łącze drugie, ale nie wiem, czy przenosiny wchodzą
    w grę, teraz TPSA ma zupełnie nowe cenniki i zasady, np. łącza
    bez CIR nie wchodzą w grę.

    >jak oceniacie atrakcyjnosc tej okazji? warto z niej skorzystac?
    >jakie sa warunki przejmowania lacz? (jest rowniez mozliwosc zeby platnik
    >zostal ten sam, warto sie tak dogadac?);

    To tak warto by zostawić, ale nie wiadomo, czy/kiedy TPSA wypowie
    starą umowę i wymusi nowe warunki.

    >a jak jet ze zmianami parametrow starych lacz? mozna je jeszcze modyfikowac
    >czy juz musza zostac jakie sa?

    Nie dacie rady zmodyfikować.

    >czy ktos ze swojego doswiadczenia moze doradzic jakie opcje z oferty polpaka
    >sa optymalne dla sieci na ok 30 kompow a jakie dla kawiarenki z 10
    >stanowiskami?

    Przyjrzyj się usłudze DSL - moim zdaniem jest to ciekawa rzecz.

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 3. Data: 2002-09-20 07:40:30
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

> [...]
    > okolo 1500 i 1650; wg zapewnien tej osoby wezel dostepowy nie jest zbyt
    > obciazony i transfer do szkieletu jest bardzo dobry (prawie zawsze max

    Czyli w sumie ponad 3k - wiecej niz abonament miesieczny za nowe lacze
    2Mbit (3 razy szybsze) - ok 2,9k (2Mbit z niestety wymuszonym CIRem
    64kbit).

> [...]
    > skoro i tak prawie zawsze jest max eira to wielkosc ciru nie gra roli, a

    Zalezy w jakim rejonie - u mnie (woj. slaskie) zawsze dziala z predkoscia
    EIR.

    > jak oceniacie atrakcyjnosc tej okazji? warto z niej skorzystac?

    Atrakcyjnosc zerowa, biorac pod uwage.. o tym za chwile ;)

    > jakie sa warunki przejmowania lacz? (jest rowniez mozliwosc zeby platnik
    > zostal ten sam, warto sie tak dogadac?);

    Z tego co sie orientuje to przeniesienie lacza to 60 czy 80% instalacji
    nowego
    lacza.

    > a jak jet ze zmianami parametrow starych lacz? mozna je jeszcze
    > modyfikowac czy juz musza zostac jakie sa?

    To 'stare' polpaki - na 95% TPSA nie bedzie chciala ich modyfikowac.
    A dlaczego to marny interes - bo do konca roku mozecie dostac
    wypowiedzenie i rozwiazanie umowy lub propozycje zawarcia nowej
    umowy na 'nowego' polpaka, niestety razem z faktura na tyle, ile
    wynosi instalacja nowego (nowych) lacza.

    > czy ktos ze swojego doswiadczenia moze doradzic jakie opcje z
    > oferty polpaka sa optymalne dla sieci na ok 30 kompow a jakie
    > dla kawiarenki z 10 stanowiskami?

    Z rozsadnym zarzadzaniem (QoS, kolejkowanie pakietow) to na siec
    wzialbym DSLa (bo mozna go legalnie rozdzielac poza lokal), a do
    kawiarenki neo+ (bo tansza).
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006