  • Data: 2012-11-15 23:05:54
    Temat: Re: kty81-250
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-15 22:50, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat jeżeli chodzi o punkt potrójny to w domowych warunkach raczej nie
    > jest osiągalny.
    > Kolega Paweł chciał zabłysnąć, tylko pomylił punkt potrójny z punktem
    > topnienia lodu.
    > Niestety, aby zrobić badanie w punkcie potrójnym trzeba posiadać
    > "komórkę punktu potrójnego".
    > Tylko czy Cię na nią stać?
    > Kolego Pawle, za ten kawałek szkła
    > http://alitechautomatyka.pl/page.php?prod=27 wypełnionego wodą o
    > odpowiednim składzie izotopowym, trzeba dać nawet równowartość kilku
> [...]

    Gdy zacząłem pracować w pewnym laboratorium badawczym to sceptycznie
    podchodziłem do praktykowanej tam metody uzyskiwania mieszaniny wody z
    lodem dla zimnego końca termopary. Polegała na zalewaniu wody ciekłym
    azotem i szybkim rozgniataniu tworzącego się lodu, aby uzyskać drobną
    kaszkę. Badałem parę razy temperaturę. Błędy były poniżej 0,1 C. Ale to
    trzeba umieć zrobić.

    --
    pozdrawiam
    MD