  • Data: 2012-11-15 22:12:38
    Temat: Re: kty81-250
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:50a556e2$0$1297$65785112@news.neostrada.pl...

    > Oczywiście, że dokonam. Ale nie w zwykłym czajniku.
    > Urządzenie z podanego przez Ciebie linku (według danych z linku) zapewnia
    > stabilizację 0.2K, a zdecydowanie nie jest to zwykły elektryczny garnek.
    > Nie zgadzam się z Twoją opinią "bez najmniejszego problemu da się uzyskać
    > i wykonać w nich kalibrację każdego czujnika temperatury z dokładnością ?
    > 0,2'C, a nawet lepszą." To nie jest takie bezproblemowe.

    Kolego, dokładnie takie same "garnki" były u nas używany przez wiele lat do
    wzorcowania termometrów i czujnikow temperatury.
    Uwierz mi na słowo, że jego budowa jest prostsza od budowy cepa i naprawdę
    nie ma w nim niczego nadzwyczajnego, a były juz rozkręcane kilka razy, bo
    się rozszczelniały i zanieczyszczały. Jedyna różnica w stosunku do czajnika
    to wbudowane od góry pochwy, w które można wsadzić termometry i czujniki bz
    ich zamoczenia oraz chłodnica, której zadaniem jest zapobiec zbyt szybkiemu
    wyparowaniu wody destylowanej z tego "garnka".
    Poza tym "garnkiem" przez wiele lat były używane łaźnie wodne w postaci
    ocieplonego wełną mineralną garnka z grzałką na dnie oraz mieszadłem
    napędzanym silnikiem elektrycznym, a od góry zamykanym fajerkami.
    Obecnie używa się kalibratorów temperatury, ale tamte "garnki" wciąż stoją w
    pogotowiu, gdyby któryś z kalibratorów odmówił posłuszeństwa.