  • Data: 2012-04-14 14:42:47
    Temat: Re: kryzys jezyków kompilowanych do kodu 'natywnego'
    Od: " M.M." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > e.
    >
    > To niestety opinia nie poparta doświadczeniem. Systemy 64 bity ten
    > problem zmarginalizowały, ale jest on ciągle obecny na mikrokontrolerach.
    Nie mam bladego pojęcia jakie widzisz problemy. Jeśli coś (jakiś inny język,
    albo zarządca) potrafi ten problem rozwiązać, to to coś prawdopodobnie
    zostało napisane właśnie w C albo w C++. Wystarczy że za każdym razem przed
    użyciem wskaźnika aplikacja poprosi o ten wskaźnik jakąś warstwę pośrednią.
    Wtedy warstwa pośrednia może dowolnie realokować przydzieloną pamięć. W
    przypadku aplikacji wielowątkowych trochę trudniejsza sprawa. Aplikacja
    jeszcze musi powiedzieć zarządcy że już nie używa danego wskaźnika, aby
    ten wiedział które obszary w danej chwili może bezpiecznie realokować. Tak
    czy inaczej da się to rozwiązać i nie wydaje się to zbytnio skomplikowane.
    Ale właśnie tak jak powiedziałem na początku, jakieś środowisko taki mechanizm
    może zapewniać i programista który tego problemu nie przewidzi nie zrobi
    sobie krzywdy, a programista w C/C++ musi od razu tak aplikację zaprojektować.