-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: koszt naprawy t23
Date: Thu, 22 Jan 2009 18:21:08 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 48
Message-ID: <glaa07$ivr$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <gl6uap$j0r$1@node1.news.atman.pl> <gl7dsc$8u2$1@jaszczomp.tahoe.pl>
<gl9elm$7ma$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<gla03t$lfr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<gla4i0$2ur$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ani155.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1232644936 19451 83.17.90.155 (22 Jan 2009
17:22:16 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Jan 2009 17:22:16 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1933
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1933
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:554703
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "ms" <t...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
news:gla4i0$2ur$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> ech chyba zbytnio kolego generalizujesz problem ze klient w serwisie jest
> frajerem a serwisanci uczą się na sprzęcie klienta. Nie wszystkie serwisy
> biorą za diagnostykę a z drugiej strony większość producentów zabrania
> naprawy elektroniki tylko wymianę całej płyty pod karą groźby utraty
> autoryzacji na naprawy również te po gwarancji.
Znam tę problematykę - kiedyś praktykowałem w serwisie, pracowałem w innym
serwisie, znałem wiele innych serwisów od środka i do tej pory mam tam
znajomych, więc doskonale wiem, jak się klienta w ch.. robi i wiem, że nic
się pod tym kątem nie zmieniło (tylko jedni robią to na bezczela, jak
opisany w tym wątku serwis od telefonu bezprzewodowego a inni mają lepszą i
delikatniejszą gadkę). Oczywiście, masz rację, że w tej chwili producenci
zasadniczo mają serwisy w d.. i po prostu próbują również na nich zarabiać a
sprzęt generalnie robi się nieserwisowalny, ale czy w te czy wewte i tak
finalnie płaci za to klient.
> Wcale się nie dziwie że klient szuka po internecie wiadomości o możliwej
> usterce i kosztach ale jak wiadomo zakres awari w dzisiejszym sprzecie
jest
> tak szeroki a zarazem objawy sa bardzo podobne to narzucanie że trzeba
> tylko polutowac cewkę zakopaną pod stosem płyt oraz odkręcieć z 40 różnych
> śrubek na symboliczną złotówkę jest delikatnie mówiąc nie eleganckie.
Nie neguję przecież, że to ciężka robota. Wcale też nie sugeruję, że ma być
tanio. Niech sobie będzie drogo, ja i tak naprawiam sobie sam. Ale gdybym
wiedział, że za kwotę powiedzmy 30% ceny sprzętu obejrzy go profesjonalista,
dokona Naprawy przez duże N wymieniając jedynie zepsute elementy a przy
okazji sprzęt wróci do mnie z oryginalnym laserem, wszystkimi śrubkami itp,
to naprawdę, nie chciałoby mi się samemu w to bawić. Niestety, mam wręcz
odwrotną wiedzę na ten temat, a poeksperymentować to sobie sam mogę.
Najgorzej, że wg. mojej wiedzy ta praktyka obowiązuje we wszystkich
branżach, ze szczególnym uwzględnieniem samochodowej a niestety warsztatu
samochodowego nie będę sobie budował po to, żeby mnie nie okradli :)
> Z resztą i tak świat idzie w kierunku utylizacja sprzetu niż naprawy i
nikt
> nie bedzie utrzymywał wielkiego warsztatu aby dopłacać do napraw złomu
> którzy klienci przynieśli .
jak się klienta złom nie podoba, to się wywala klienta za drzwi a najlepiej
w ogóle nie prowadzi serwisu. Zresztą niby co mają klienci przynosić do
serwisu jak nie złom ? :)
e.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Raspberry Pi 3 Model B+
- Kuchenka elektryczna
- test
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i