    From: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: koszt naprawy t23
    Date: Thu, 22 Jan 2009 18:21:08 +0100

    Użytkownik "ms" <t...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:gla4i0$2ur$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > ech chyba zbytnio kolego generalizujesz problem ze klient w serwisie jest
    > frajerem a serwisanci uczą się na sprzęcie klienta. Nie wszystkie serwisy
    > biorą za diagnostykę a z drugiej strony większość producentów zabrania
    > naprawy elektroniki tylko wymianę całej płyty pod karą groźby utraty
    > autoryzacji na naprawy również te po gwarancji.

    Znam tę problematykę - kiedyś praktykowałem w serwisie, pracowałem w innym
    serwisie, znałem wiele innych serwisów od środka i do tej pory mam tam
    znajomych, więc doskonale wiem, jak się klienta w ch.. robi i wiem, że nic
    się pod tym kątem nie zmieniło (tylko jedni robią to na bezczela, jak
    opisany w tym wątku serwis od telefonu bezprzewodowego a inni mają lepszą i
    delikatniejszą gadkę). Oczywiście, masz rację, że w tej chwili producenci
    zasadniczo mają serwisy w d.. i po prostu próbują również na nich zarabiać a
    sprzęt generalnie robi się nieserwisowalny, ale czy w te czy wewte i tak
    finalnie płaci za to klient.

    > Wcale się nie dziwie że klient szuka po internecie wiadomości o możliwej
    > usterce i kosztach ale jak wiadomo zakres awari w dzisiejszym sprzecie
    jest
    > tak szeroki a zarazem objawy sa bardzo podobne to narzucanie że trzeba
    > tylko polutowac cewkę zakopaną pod stosem płyt oraz odkręcieć z 40 różnych
    > śrubek na symboliczną złotówkę jest delikatnie mówiąc nie eleganckie.

    Nie neguję przecież, że to ciężka robota. Wcale też nie sugeruję, że ma być
    tanio. Niech sobie będzie drogo, ja i tak naprawiam sobie sam. Ale gdybym
    wiedział, że za kwotę powiedzmy 30% ceny sprzętu obejrzy go profesjonalista,
    dokona Naprawy przez duże N wymieniając jedynie zepsute elementy a przy
    okazji sprzęt wróci do mnie z oryginalnym laserem, wszystkimi śrubkami itp,
    to naprawdę, nie chciałoby mi się samemu w to bawić. Niestety, mam wręcz
    odwrotną wiedzę na ten temat, a poeksperymentować to sobie sam mogę.
    Najgorzej, że wg. mojej wiedzy ta praktyka obowiązuje we wszystkich
    branżach, ze szczególnym uwzględnieniem samochodowej a niestety warsztatu
    samochodowego nie będę sobie budował po to, żeby mnie nie okradli :)

    > Z resztą i tak świat idzie w kierunku utylizacja sprzetu niż naprawy i
    nikt
    > nie bedzie utrzymywał wielkiego warsztatu aby dopłacać do napraw złomu
    > którzy klienci przynieśli .

    jak się klienta złom nie podoba, to się wywala klienta za drzwi a najlepiej
    w ogóle nie prowadzi serwisu. Zresztą niby co mają klienci przynosić do
    serwisu jak nie złom ? :)

    e.