  • Data: 2009-05-08 09:47:17
    Temat: Re: koszt lakierowania nakeda?
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gu0u3p$rt7$1@mx1.internetia.pl...
    > *** Produkt jest produktem, niezaleznie od tego, czy bankowy, czy
    > gastronomiczny, czy uslugowy.
    Prawda ale proces jego stworzenia juz jest zupelnie inny i wymaga innych
    zasobow.

    > *** Widzisz, a moja praca polega na tym iz wysluchuje od dziesieciu
    > producentow, ze sie nie da i musi tyle kosztowac (i dostaje takie
    > wyliczenia kosztow, ze przed samym plikiem excellowskim padam na kolana),
    > po czym znajduje firemke ktora nie ma nawet strony internetowej i w
    > kurniku robi duzo taniej i juz od dawna pracuje dla marek, ktore wisza na
    > wszystkich bilboardach.
    Pewnie tak jest, tylko wytlumacz mi skad w takim razie bierze sie ta nizsza
    cena finalnego produktu. Z faktu, ze robia to w kurniku?
    Ja wiem, ze mojej branzy _tanio i dobrze_ sie nie da. Bo masz jednego
    dostawce odczynnika i musisz korzystac z jego uslug zeby korzystac z
    konkretnego aparatu. I nie ma przebacz albo placisz 20000 pln za towar albo
    wrozysz z fusow. Musisz po prostu ponosic jakies koszty. A to zwieksza koszt
    produktu finalnego.

    Roznice siegaja 400%- produkt taki sam, albo i lepszy. Cena z
    > transportem lepsza niz przy przywiezieniu hurtem z Chin.
    Dziwisz sie, ze transport z Chin jest drozszy niz z PL do PL? :)

    >Jesli ktos to oferuje, a ktos inny kupuje i proces jest stabilny, to znaczy
    >ze SIE DA.i nie ma przebacz. BTW potem jedna z tych drogich firm modyfikuje
    >jeden-jedyny parametr w tym pliku excellowskim- stawke godziny zakladowej-
    >i nagle sie okazuje, ze mozna taniej, bo sie susza ze zleceniami zrobila...
    No i to jest sedno. Optymalnym wyjscie byloby takie dobranie firm, rzetelnie
    kalkulujacych koszty. Bez zadnych czarow marow.

    > *** Pisalem juz o obosiecznym charakterze tego slowa i nie bede sie
    > powtarzal. Jesli masz jakas recepte na rozpoznanie pozytywnej
    > profesjonalnosci zakladu, oprocz probnego zlecenia lub bezstronnych opini
    > (jesli sa dostepne), to chetnie wyslucham. Jesli chcesz pisac o kafelkach,
    > usmiechnietych handlowcach i certyfikatach, to dajmy temu pokoj.
    Nie bo nie ma innej metody niz opisales. IMO zyjemy w takich czasach, ze
    musimy sie o tym przekonywac sami.

    > *** A ja nigdzie nie twierdze, ze powinien wyceniac inaczej. Twierdze
    > tylko, ze SIE DA. I to w tym konkretnym przypadku. I tylko tyle.
    Oczywiscie, ale i tak pozostanie pytanie czy tak samo dobrze.

    --
    Bartek
    i rozbity czajnik 6