    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.matematyka
    Subject: Re: kostka Rubika
    Date: Sun, 14 Feb 2016 01:25:16 +0100
    <56bf86f1$0$694$65785112@news.neostrada.pl>
    <169z3i7c8um06$.12ji6ezi0p6c8.dlg@40tude.net>

    news:169z3i7c8um06$.12ji6ezi0p6c8.dlg@40tude.net...
    > Wlasnie chodzi o to, zeby sie bawic. Skuteczny algorytm znam, niestety

    I dokąd jest to zabawa, choćby nawet jednocześnie jako uczestnictwo w
    poważnych zawodach - jestem za.
    Gdy zabawą być przestaje, odrzucam to.

    > - robi klocek po klocku i wymaga tyle ruchow, ze zajmuje to minute czy
    > dwie. Dalsze cwiczenie nic nie daje - lece w/g algorytmu i lepiej nie
    > bedzie.
    >
    > Tu trzeba sobie pokrecic i wymyslac nowe algorytmy. Tzn pozwolic
    > mozgowi skojarzyc co sie dzieje. Moze zlapie, a moze nie.

    No, może nad kostką będzie myśkał 2 minuty, jak sam jej wynalazca (zeznał,
    ze tyle mu to zajmuje), ale w innej dziedzinie będzie jak dr House... I
    odwrotnie.
    Jak to z weną... coś pochrzaniłem w danych swoich, wiedziałem co, ale z
    odtworzeniem tego był problem, bo nie umiałem tego przełożyć na program.
    Nagle olśnienie po 2 tygodniach i w pół godziny program był gotowy, wszystko
    odtworzyłem. (katalog dyskietki C64)

    > Oczywiscie mozna jak mowisz - zabrac sie matematycznie do problemu.

    No, kombinacji jest od pytonga, nawet sawant się nie zdoła nauczyć...

    > Moze z tego wyjsc algorytm tak skomplikowany, ze nie zastosujesz bez
    > uzycia komputera. Wszelkie "brute force" to nie dla ludzi.

    Dla zabawy, zrobiłem w swoim C64 program, jeden bardziej skomplikowany,
    drugi znacznie prostszy. Pierwszy jest bliższy "sztuce", drugi wykorzystuje
    pewien prosty trik.
    Jego zadanie, to zliczenie ile z 65536 komórek pamięci będzie mieć jaką
    wartość, a następnie ma to wyprowadzić na ekran. Oczywiście, test nie będzie
    rzetelny, ale chodzi o zasadę, żeby algorytm był logicznie poprawny. No i
    ten "zgodny" wykonuje się kilka godzin, a ten z trikiem kilka minut.

    > P.S. Przestalem rozwiazywac sudoku. Progream brute force jest maly i
    > szybki :-)

    Tak się zastanawiam, czy to takie przyjemne, nie rozwiązać tego samemu?
    Choć rzadko się za to zabieram, gdyż trochę tzw. skleroza mi przeszkadza.
    Czasem, jak w jakiejś gazetce to wydrukują, to sobie biorę do kibelka, czy
    przy podwieczorku i próbuję.
    Zabawa jest fajna dotąd, póki nie stanie się to przymusem...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.