  • 1. Data: 2017-11-16 14:50:02
    Temat: kontrolka oleju
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Dwa tygodnie temu musiałem naprawdę szybko jechać po autostradzie.
    Obrotomierz był w pobliżu czerwonego pola.
    W efekcie od kilku dni kontrolka jakby wolniej gasła.
    Dzisiaj zostawiłem auto pochylone do przodu zapalam.
    Kontrolka się świeci nadal.
    Dopiero jak przygazowałem to mi zgasła.

    Poziom oleju jest OK
    W sobotę muszę zrobić około 600 km po autostradzie.

  • 2. Data: 2017-11-16 15:22:39
    Temat: Re: kontrolka oleju
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Nov 2017 05:50:02 -0800 (PST), Bolko

    > Dwa tygodnie temu musiałem naprawdę szybko jechać po autostradzie.
    > Obrotomierz był w pobliżu czerwonego pola.

    Następnym razem wrzuć trójkę... ;P

    --
    Pozdor Myjk
    BPNMSP :>

  • 3. Data: 2017-11-16 15:36:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >W efekcie od kilku dni kontrolka jakby wolniej gasła.
    >Dzisiaj zostawiłem auto pochylone do przodu zapalam.

    Poziom oleju na pewno OK ? Czasem trzeba pare razy bagnet wytrzec, aby
    prawidlowy poziom odczytac.
    Bo objawy troche niepokojace, ale jesli olej jest ... powinno byc
    dobrze, albo juz za pozno :-)

    Teraz jeszcze doczytaj co ta kontrolka pokazuje - dawniej to bylo
    tylko cisnienie oleju, powinna zgasnac chwile po zapaleniu silnika.
    Ale teraz moze pokazywac niski poziom, albo tajemnicza "jakosc oleju".

    >W sobotę muszę zrobić około 600 km po autostradzie.

    Assistance kupic :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-11-16 16:21:17
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Assistance kupic :-)
    bez żartów - to najlepsza rada
    ToMasz

  • 5. Data: 2017-11-16 17:04:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-16 o 14:50, Bolko pisze:

    > Dwa tygodnie temu musiałem naprawdę szybko jechać po autostradzie.

    Jak mus, to mus. Widocznie nie było innego wyjścia.

  • 6. Data: 2017-11-16 18:34:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:

> [...]
    > kontrolka jakby wolniej gasła. Dzisiaj zostawiłem auto pochylone
    > do przodu zapalam. Kontrolka się świeci nadal. Dopiero jak

    Coś się spsiuło niestety. Jeśli wymiana filtra nie przywróci dawnej
    szybkości to trzeba szukać.

    > Poziom oleju jest OK
    > W sobotę muszę zrobić około 600 km po autostradzie.

    Myślę, że sprawa jest rozwojowa.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 7. Data: 2017-11-16 19:59:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 16 Nov 2017 05:50:02 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

> [...]
    > Dopiero jak przygazowałem to mi zgasła.
    >
    > Poziom oleju jest OK
    > W sobotę muszę zrobić około 600 km po autostradzie.

    Zamiast czujnika należy podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie oleju
    (najlepiej podczas jazdy, przy różnych obrotach, zakrętach, hamowaniach
    itp.).
    Będziesz wiedział czy to nie jakiś problem z czujnikiem.

    Co do innych przyczyn, to jest parę możliwości.
    Po pierwsze - czy jest to na pewno olej (a nie paliwo, albo płyn
    chłodzący).
    Jak nie to, to zostaje szukanie w silniku - złamany albo zatkany smok,
    obrócona panewka, pęknięty kanał olejowy, uszkodzone łożysko sprężarki
    (jeśli jest).

    Jazda z niskim ciśnieniem oleju, to praktycznie pewne zniszczenie silnika,
    więc nie radziłbym tak jeździć (o ile już nie jest za późno).

  • 8. Data: 2017-11-17 08:40:00
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > Dopiero jak przygazowałem to mi zgasła.
    >
    > Poziom oleju jest OK
    > W sobotę muszę zrobić około 600 km po autostradzie.

    Wymień olej i filtr i zobacz czy będzie lepiej. Być może olej jest już
    marnej jakości...

  • 9. Data: 2017-11-17 11:05:49
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > Dopiero jak przygazowałem to mi zgasła.
    >
    > Poziom oleju jest OK
    > W sobotę muszę zrobić około 600 km po autostradzie.

    Pogorszenie parametrów oleju, albo zaczyna niedomagać układ smarowania.
    Stare Audi sąsiada - takie same objawy - wystarczyło wymienić olej, i
    kontrolka świeci normalnie.

  • 10. Data: 2017-11-19 19:34:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Nov 2017 15:36:42 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Poziom oleju na pewno OK ? Czasem trzeba pare razy bagnet wytrzec,
    > aby
    > prawidlowy poziom odczytac.

    I instrukcję przeczytać. czy się sprawdza na ciepło czy na zimno
    (widziałem różne wersje).

    --
    Marek