eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużejRe: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
  • Data: 2010-06-08 22:25:30
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Jak mi pokażesz takie zalecenie producenta podpisane FIAT aby
    > w tym silniku nie odkręcać spustu bo spieprzyliśmy gwinty i łatwo
    > je urwać to Ci uwierzę :-) jak na razie uważam że jesteś łatwowierny.
    >
    Żeby cokolwiek wiedzieć o korkach spustowych trzeba wykręcić ich przynajmniej
    kilkadziesiąt. Po takiej lekcji ma się mniej więcej takie informacje. Są korki z
    uszczelką. Żeby było szczelne i żeby go nie urwać trzeba dokręcać z siłą
    określoną przez producenta, najczęściej bardzo małą, i mieć nowe uszczelki. Przy
    korkach stożkowych tak samo ale nie trzeba mieć uszczelek. W realu wygląda to
    tak. Najgorszy jest zmieniacz oleju amator majsterkowicz. Kluczy ma od zemsty
    ale żaden nie jest dobrej jakości. Odkręci bez problemu. Przykręci też, a że z
    reguły nie ma nowej uszczelki to doje. bie aż mu się klucz przeskoczy. Jak ma
    nową uszczelkę zrobi tak samo. Przy następnej zmianie jak przetestował wszystkie
    klucze nastawne jakie miał, wszystkie klucze do rur i udało mu się nie urwać to
    jedzie żeby mu ktoś olej zmienił i wali głupa. Nie ma siana żeby po takim
    specjaliście nie urwać w sumie lichego mocowania tulejki z gwintem w misce
    olejowej. Przy skrzyni to samo. W skrzyniach z reguły są korki stożkowe. Żeby
    było szczelne wystarczy bez klucza mocniej ręką dokręcić. A dokręcone jest tak
    że sos szedł z gwintu. Odkręcić uszkodzony korek ze skrzyni trochę łatwiej.
    Czasami wystarcza popukanie w niego impulsatorem udarowym z napędem ręcznym. A
    czasami trzeba płaskownik przyspawać żeby się odkręciło. Korek wlewowy do
    skrzyni to zupełnie inna para kaloszy. Miejsce z reguły trudno dostępne. Jak
    jest dokręcone z normalną siłą odkręci się bez problemu. Ale jak majsterkowicz
    zniszczył przez głupotę łeb w korku to zostaje nalanie oleju przez mechanizm
    zmiany biegów albo inny otwór na przykład przez dziurę po włączniku światła
    wstecznego. Jak zmieniacz oleju w warsztacie ma inteligencję drzewa co przy
    drodze rośnie to jest jeszcze gorzej. Bo miał lepsze klucze jak dokręcał.
    Próżniowa odsysaczka to wspaniały patent ta takie okazje. Ona nie tylko odessać
    potrafi ale i wcisnąć olej pod dużym ciśnieniem. Są dwa rodzaje klientów. Jeden
    przyjedzie i powie ze coś sam popsuł albo gdzieś mu robili i olej leci. Z nimi
    sprawa prosta. Ale są tacy co przyjeżdża pierwszy raz. To on zostawi samochód ,
    tu jest olej i filtr i żeby w międzyczasie zrobić bo przyjdzie za trzy godziny.
    Auto na kanał a tam jakieś sznurki, pakuły, uszczelniacze, silikony. To auto od
    razu w to samo miejsce gdzie postawił. I niech będzie przy spuszczaniu oleju. To
    się go poinformuje żeby nową miskę przyniósł albo starą mu się odpłatnie
    naprawi. Jacy oni zdziwieni są kiedy się okazuje ze mechanik też ma głowę.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: