-
11. Data: 2010-02-21 19:10:39
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>
"karkow" <k...@o...pl> wrote in message news:hlrckl$1io$1@news.onet.pl...
>>> dokladnie - ma dwie sondy. Ja chyba tez sklaniam sie ku sprawdzeniu
>>> sondy bo jesli to bylby katalizator to by chyba nie przeszlo testu
>>> spalin - czy sie mylę?;-)
>>
>> na 100% przejdzie bez problemu : ) spaliny beda w normie.
>
> spaliny bedą w normie mimo przytkanego/zużytego/rozsypanego katalizatora?
Na przegladzie obowiazkowym? Nawet z wycietym katalizatorem przechodzi,
jesli poza tym silnik jest w dobrym stanie...
--
Axel
-
12. Data: 2010-02-21 19:33:48
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>
W dniu 2010-02-21 11:12, karkow pisze:
> To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin,
> nie wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum
> 10k km), sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden
> mechanik naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo,
> powiedzial ze auto 'moze łapac falszywe powietrze').
> Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
> najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
> Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.
>
> Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
>
> pozdrowienia!
Wróżka grupowa do tablicy !!
Ten napewno powie Ci że musisz remont silnika zrobić ;)
Pozdrawiam !!
-
13. Data: 2010-02-22 01:27:01
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hlr0uq$4v3$1@news.onet.pl...
> witam
> od kilku miesiecy mam taki problem (raz chyba pisalem na grupie ale nie
> poskutkowało) - świeci sie kontrolka check engine. Byłem w kilku
> warsztatach i widocznie zostawilem tam niepotrzebnie pieniadze...
> Po podlaczeniu komputera wyskakuje cos w stylu 'blad ukladu katalizatora'
> czy 'niewydajnosc ukladu katalizatora'. Objawy - wydaje mi sie ze zadne
> (auto pali tyle ile palilo, wkreca sie na obroty, przeszlo test spalin na
> przegladzie, etc). Kontrolka oczywiscie gasnie po wykasowaniu bledu lub
> odlaczeniu akumulatora i zaswieca sie po przejecheniu okolo 50-100km za
> razem.
> To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin,
> nie wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum 10k
> km), sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden mechanik
> naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo, powiedzial ze
> auto 'moze łapac falszywe powietrze').
> Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
> najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
> Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.
>
> Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
>
> pozdrowienia!
Może być nadal uszkodzony łącznik elastyczny wydechu. Jeżeli jest uszkodzony
(przepuszcza) to ch.e. będzie świecić, zwłąszcza w hyundaiu. Wymiana
łącznika z kosztem częsci to 150-200 zł. Raczej oddać do warszatu bo element
musi być wspawany- na wymiar i dobrze(trwale)
--
Jackare
getz lublin 3372 logan MCV
-
14. Data: 2010-02-23 03:33:47
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: Konci <k...@g...pl>
karkow wrote:
> witam
> od kilku miesiecy mam taki problem (raz chyba pisalem na grupie ale nie
> poskutkowało) - świeci sie kontrolka check engine. Byłem w kilku
> warsztatach i widocznie zostawilem tam niepotrzebnie pieniadze...
> Po podlaczeniu komputera wyskakuje cos w stylu 'blad ukladu
> katalizatora' czy 'niewydajnosc ukladu katalizatora'. Objawy - wydaje mi
> sie ze zadne (auto pali tyle ile palilo, wkreca sie na obroty, przeszlo
> test spalin na przegladzie, etc). Kontrolka oczywiscie gasnie po
> wykasowaniu bledu lub odlaczeniu akumulatora i zaswieca sie po
> przejecheniu okolo 50-100km za razem.
> To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin,
> nie wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum
> 10k km), sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden
> mechanik naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo,
> powiedzial ze auto 'moze łapac falszywe powietrze').
> Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
> najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
> Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.
>
> Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
>
> pozdrowienia!
Mialem podobnie. Skaner pokazal "katalizator za zimny". Komputer
porownujac odczyt z obu sond widzi za duza roznice. Ja bym wymienil
sondy, a przynajmniej jedna ,wymieniajac jedna masz 50% szansy ze
wymienisz te dajaca zly odczyt.