-
1. Data: 2010-02-21 11:12:40
Temat: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "karkow" <k...@o...pl>
witam
od kilku miesiecy mam taki problem (raz chyba pisalem na grupie ale nie
poskutkowało) - świeci sie kontrolka check engine. Byłem w kilku warsztatach
i widocznie zostawilem tam niepotrzebnie pieniadze...
Po podlaczeniu komputera wyskakuje cos w stylu 'blad ukladu katalizatora'
czy 'niewydajnosc ukladu katalizatora'. Objawy - wydaje mi sie ze zadne
(auto pali tyle ile palilo, wkreca sie na obroty, przeszlo test spalin na
przegladzie, etc). Kontrolka oczywiscie gasnie po wykasowaniu bledu lub
odlaczeniu akumulatora i zaswieca sie po przejecheniu okolo 50-100km za
razem.
To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin, nie
wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum 10k km),
sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden mechanik
naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo, powiedzial ze
auto 'moze łapac falszywe powietrze').
Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.
Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
pozdrowienia!
-
2. Data: 2010-02-21 11:41:08
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "roberts" <r...@p...net>
Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hlr0uq$4v3$1@news.onet.pl...
> witam
> od kilku miesiecy mam taki problem (raz chyba pisalem na grupie ale nie
> poskutkowało) - świeci sie kontrolka check engine. Byłem w kilku
> warsztatach i widocznie zostawilem tam niepotrzebnie pieniadze...
> Po podlaczeniu komputera wyskakuje cos w stylu 'blad ukladu katalizatora'
> czy 'niewydajnosc ukladu katalizatora'. Objawy - wydaje mi sie ze zadne
> (auto pali tyle ile palilo, wkreca sie na obroty, przeszlo test spalin na
> przegladzie, etc). Kontrolka oczywiscie gasnie po wykasowaniu bledu lub
> odlaczeniu akumulatora i zaswieca sie po przejecheniu okolo 50-100km za
> razem.
> To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin,
> nie wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum 10k
> km), sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden mechanik
> naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo, powiedzial ze
> auto 'moze łapac falszywe powietrze').
> Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
> najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
> Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.
>
> Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
>
> pozdrowienia!
To jest na pewno problem z sonda, auto nie musi duzo wiecej palic badz tez
swirowac z obrotami. Sonda moze nie pracowac w pelnym zakresie. Miernik w
dlon ew. oscyloskop i wszystko bedzie jasne.
Ew. jezeli auto jest wyposazone w dwie sondy, przed i za katalizatorem moze
to oznaczac przytkany lub rozyspany katalizator.
-
3. Data: 2010-02-21 12:00:03
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "karkow" <k...@o...pl>
> To jest na pewno problem z sonda, auto nie musi duzo wiecej palic badz tez
> swirowac z obrotami. Sonda moze nie pracowac w pelnym zakresie. Miernik w
> dlon ew. oscyloskop i wszystko bedzie jasne.
>
> Ew. jezeli auto jest wyposazone w dwie sondy, przed i za katalizatorem
> moze to oznaczac przytkany lub rozyspany katalizator.
dokladnie - ma dwie sondy. Ja chyba tez sklaniam sie ku sprawdzeniu sondy bo
jesli to bylby katalizator to by chyba nie przeszlo testu spalin - czy sie
mylę?;-)
-
4. Data: 2010-02-21 12:21:04
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "roberts" <r...@p...net>
Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hlr3nk$bl8$1@news.onet.pl...
>> To jest na pewno problem z sonda, auto nie musi duzo wiecej palic badz
>> tez swirowac z obrotami. Sonda moze nie pracowac w pelnym zakresie.
>> Miernik w dlon ew. oscyloskop i wszystko bedzie jasne.
>>
>> Ew. jezeli auto jest wyposazone w dwie sondy, przed i za katalizatorem
>> moze to oznaczac przytkany lub rozyspany katalizator.
>
> dokladnie - ma dwie sondy. Ja chyba tez sklaniam sie ku sprawdzeniu sondy
> bo jesli to bylby katalizator to by chyba nie przeszlo testu spalin - czy
> sie mylę?;-)
na 100% przejdzie bez problemu : ) spaliny beda w normie.
-
5. Data: 2010-02-21 12:23:07
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "roberts" <r...@p...net>
> dokladnie - ma dwie sondy. Ja chyba tez sklaniam sie ku sprawdzeniu sondy
> bo jesli to bylby katalizator to by chyba nie przeszlo testu spalin - czy
> sie mylę?;-)
na 99,9% masz po katalizatorze, a kontrolka CHECK ENGINE w tym wypadku
swieci sie tylko informacyjnie na podstawie odczytu z drugiej sondy, ze
sklad spalin przed i za katem jest taki sam.. czyli katalizator nie spelnia
swojej roli.
-
6. Data: 2010-02-21 14:24:56
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl>
Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hlr0uq$4v3$...@n...onet.pl...
> witam
> od kilku miesiecy mam taki problem (raz chyba pisalem na grupie ale nie
> poskutkowało) - świeci sie kontrolka check engine. Byłem w kilku
> warsztatach i widocznie zostawilem tam niepotrzebnie pieniadze...
W moim Pugu 406 na identyczne objawy pomogło czyszczenie przepustnicy choć
przyznam szczerze podejrzewałem początkowo mechanika, który zasugerował tą
przyczynę o nadmiar napojów wyskokowych dnia poprzedniego lub przynajmniej
jakiegoś zielska. Jednak okazało sie, że gość miał rację i po gruntownym
przeczyszczeniu przepustnicy problem zniknął.
-
7. Data: 2010-02-21 14:32:04
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "karkow" <k...@o...pl>
"roberts" <r...@p...net> wrote in message
news:hlr4nd$n5i$1@node1.news.atman.pl...
>
> Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:hlr3nk$bl8$1@news.onet.pl...
>>> To jest na pewno problem z sonda, auto nie musi duzo wiecej palic badz
>>> tez swirowac z obrotami. Sonda moze nie pracowac w pelnym zakresie.
>>> Miernik w dlon ew. oscyloskop i wszystko bedzie jasne.
>>>
>>> Ew. jezeli auto jest wyposazone w dwie sondy, przed i za katalizatorem
>>> moze to oznaczac przytkany lub rozyspany katalizator.
>>
>> dokladnie - ma dwie sondy. Ja chyba tez sklaniam sie ku sprawdzeniu sondy
>> bo jesli to bylby katalizator to by chyba nie przeszlo testu spalin - czy
>> sie mylę?;-)
>
> na 100% przejdzie bez problemu : ) spaliny beda w normie.
spaliny bedą w normie mimo przytkanego/zużytego/rozsypanego katalizatora?
-
8. Data: 2010-02-21 14:46:53
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hlrckl$1io$1@news.onet.pl...
>
> spaliny bedą w normie mimo przytkanego/zużytego/rozsypanego katalizatora?
jesli silnik jest w należytym stanie, to *mogą* być w normie.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
9. Data: 2010-02-21 15:22:50
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
karkow pisze:
>
> "roberts" <r...@p...net> wrote in message
> news:hlr4nd$n5i$1@node1.news.atman.pl...
>>
>> Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:hlr3nk$bl8$1@news.onet.pl...
>>>> To jest na pewno problem z sonda, auto nie musi duzo wiecej palic
>>>> badz tez swirowac z obrotami. Sonda moze nie pracowac w pelnym
>>>> zakresie. Miernik w dlon ew. oscyloskop i wszystko bedzie jasne.
>>>>
>>>> Ew. jezeli auto jest wyposazone w dwie sondy, przed i za
>>>> katalizatorem moze to oznaczac przytkany lub rozyspany katalizator.
>>>
>>> dokladnie - ma dwie sondy. Ja chyba tez sklaniam sie ku sprawdzeniu
>>> sondy bo jesli to bylby katalizator to by chyba nie przeszlo testu
>>> spalin - czy sie mylę?;-)
>>
>> na 100% przejdzie bez problemu : ) spaliny beda w normie.
>
> spaliny bedą w normie mimo przytkanego/zużytego/rozsypanego katalizatora?
Pytanie jaką normę masz na myśli.
Bo normy spełniają i dwusuwowe Syrenki, Maluchy jak i najnowsze
samochody - kwestia tylko taka, że są to różne normy.
Niedziałanie katalizatora pogorszy Ci spaliny, co nie znaczy że te
spaliny będą jakieś bardzo złe - np. samochód który fabrycznie spełniał
Euro3 teraz może spełnia np. Euro1.
W dodatku jeżeli przyjedziesz dobre nagrzanym wydechem, to pomimo jakiś
tam problemów z katalizatorem spaliny mogą być całkiem dobre.
Właśnie po to samochód ma dwie lambdy żeby sprawdzić czy katalizator
działa czy nie.
Teoretycznie może to być wina którejś (jeżeli nie zauważyłeś wzrostu
zużycia paliwa, to stawiam na tą drugą) z sond, ale najprawdopodobniej
zdechł już katalizator, bo to nie jest wieczny element, a podlega
normalnemu zużyciu.
-
10. Data: 2010-02-21 17:47:16
Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
Od: "kml" <A...@g...lp>
Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hlr0uq$4v3$1@news.onet.pl...
> Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
> najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
> Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.
Huyimobile są wyjątkowo wrażliwe na kwestia kata/sond więc jeżeli z
migającym checkiem przejechałeś 10kkm to zapewne druga sonda odeszła w smugę
cienia. OIDP to średnia żywotność kata to ok 100kkm zatem jest możliwe i
prawdopodobne, że Twój kat jest do wymiany a razem z nim 2 sonda.
--
pozdrawiam
kml