  • 31. Data: 2015-01-29 11:11:28
    Temat: Re: konstruktywny czas spedzony w aucie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2015, Scobowski wrote:

    > W dniu 2015-01-24 o 13:23, RadoslawF pisze:

    [...o szybkim czytaniu m.in...]
    > Rozróżnijmy płynne i szybkie czytanie :)
    > Płynnie może umiesz, szybko - to już niewielu
    > (tego się ludzi uczy na kursach :D, nie zazdrość,
    > psuje zabawe z lektury jak ci się włączy).

    Ja tam dla wyszkolonych szybkoczytaczy mam stały punkt programu:
    ustawa o VAT. Czasem na .podatki leży parę pytań więc mogliby
    się przydać z tą umiejętnością ;)
    Jasne, przyznaję się - to taka złośliwość pod kątem oceny, jaka
    część tekstu zostanie PRZECZYTANA a nie przemieciona wzrokiem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2015-01-29 11:22:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
> [...]

    > Ja tam dla wyszkolonych szybkoczytaczy mam stały punkt programu:
    >ustawa o VAT. Czasem na .podatki leży parę pytań więc mogliby

    ustawa PoRD tez moze byc :-)

    > Jasne, przyznaję się - to taka złośliwość pod kątem oceny, jaka
    >część tekstu zostanie PRZECZYTANA a nie przemieciona wzrokiem :D

    Umiejetnosc przemiatania tez czasem bywa istotna.

    Choc ustawy tu dobrym przykladem ... "w pkt. 1.4.5 slowo "lub"
    zamienia sie na "i""

    Przemiec szybko i powiedz co sie zmienilo ... oczywiscie ambitniej niz
    "jedno slowo zie zmienilo" :-)

    J.

  • 33. Data: 2015-01-29 12:52:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Jasne, przyznaję się - to taka złośliwość pod kątem oceny, jaka
    > część tekstu zostanie PRZECZYTANA a nie przemieciona wzrokiem :D

    ustawy to jednak nie jest dobry przykład do stosowania szybkiego
    czytania :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2015-01-29 13:24:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    >
    > ustawa PoRD tez moze byc :-)

    Ale na tej grupie byłoby podejrzenie nieuczciwego uczestnictwa, poprzez
    zapodanie treści z pamięci ;)

    > Umiejetnosc przemiatania tez czasem bywa istotna.

    To prawda, ale "czytaniem" tego bym nie nazwał.

> [...]
    > na "i""
    >
    > Przemiec szybko i powiedz co sie zmienilo ... oczywiscie ambitniej niz "jedno

    Ta... a skutkiem pośrednim przez 3 inne przepisy jest utrata ważności
    znaku STOP przed nieskrzyżowaniem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2015-01-29 15:30:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 09:53, Maciek pisze:

    > Ja jako dzieciak czytalem 1 ksiazke na 2-3 dni. Zdazalo sie pochlonac cos i
    > szybciej, ale srednie tempo mialem raczej takie.
    > Teraz "sporo" oznacza, ze poswiecam na czytanie 90% czasu, w ktorym nie
    > pracuje.
    >
    > Nie jestem pewien, czy akurat w przypadku czytania sam trening czyni
    > mistrza.
    >
    > Moze doprecyzuj jeszcze, co masz na mmysli, piszac "szybkie czytanie" -
    > obejmujesz wzrokiem wiersz, dwa, piec, pol strony?

    Nie liczę wyrazów czy wierszy.
    Czytam kilkukrotnie szybciej niż lektor od audiobooków.
    Typowa książka mająca 300 stron jeśli nikt nie przeszkadza
    zajmuje od 3 do maksymalnie 5 godzin.
    Ja wiem różne książki mają różne wielkości czcionek ale
    nigdy nikogo nie sadzałem ze stoperem aby mi prędkości
    czytania pomierzył.
    Z ekranu czytam zdecydowanie wolniej niż z papieru.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2015-01-29 15:33:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 12:52, masti pisze:

    > ustawy to jednak nie jest dobry przykład do stosowania szybkiego
    > czytania :)

    Nie. Szybko to się czyta beletrystykę lub codzienną gazetę.
    Opracowania czytam wolniej, techniczne jeszcze wolniej a bełkot
    prawniczy chyba najwolniej ze wszystkich. No ale jak już pisałem
    dla mnie język prawniczy to bełkot. :-)