  • Data: 2009-08-09 23:46:01
    Temat: Re: konstrukcja pršdnicy - jak?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 09 Aug 2009 15:12:52 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > przejrzałem temat prostowników i sprawa ilości faz jest już
    > rozwiązana:O) mianowicie, jeścli chodzi o sprawnosć mocową prostowania,
    > to jest ona najwyższa własnie dla 3faz i wynosi ona 70%, wiec 3fazy są
    > optymalne pod względem prostowania, co nie zmnienia faktu że 30% jest
    > wtedy tracone na prostowaniu i pewnie jakeiś 10% z tych 70ciu jest
    > tracone w akumulatorach ołowiowych, wiec sprawnosciowo jest to mało
    > ciekawe rozwiązanie:O(mozna by to poprawić stosując przetwornicę 90%
    > zamiast prostownika)
    Moze zamiast sinusa na wyjsciu zaprojektuj pradnice tak, zebys mial
    prostokat? Strumien musi zmieniac sie trokatnie w kacie walu.
    Dla ulatwienia - takie pradnice (zwane pradnicami klowymi z powodu
    ksztaltu nabiegunnikow dajacych taki przebieg strumienia) siedza w jazdym
    samochodzie i zwane sa alternatorami
    Prostowanie prostokata jest najefektywniejsze.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski