    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: koniec elektryków
    Date: Tue, 20 Nov 2018 15:25:08 -0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

    > A propos - zycie dopisuje ciag dalszy - prad ma w Polsce podrozec o
    > ~50% dla ludnosci.
    > I juz elektryki nie beda tak oplacalne jak sie wydaje :-)

    une-aberration

    > Sprawa jest ogolnie znana - majac energie mozna z niej duzo zrobic,
    > a straty ... jesli to bedzie "darmowa" energia ze slonca, to mozna sie
    > nie przejmowac.

    Błędna strategia. Zawsze masz jakieś koszty inwestycji na harvesting tej
    energii powszechnie dostępnej. I zawsze jest konkurencyjny sposób aby tą
    energię wykorzystać bardziej efektywnie.

    > W ostatecznosci mozna rzepak posadzic i diesle reaktywowac, albo
    > buraki/ziemniaki i na alkoholu :-)

    No widzisz.

    > Kiedys podawalem to
    > https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
    c-jet-fuel-seawater-0423432/

    > 3$/galon to taniej niz na naszej stacji, tylko kto nam emerytom
    > doplaci :-)
    >
    > Ale to niekoniecznie oznacza koniec elektrykow - spalinowe silniki
    > maja niska sprawnosc i pare innych wad.
    > Ogniwa paliwowe maja wysoka sprawnosc - nawet jesli ogolnie niezbyt
    > imponujaca.
    >
    > Wiec tego wodoru bym jeszcze nie konczyl, a w kolejce sa ogniwa na
    > alkohol, metan ... a moze sie uda na glukoze zrobic.
    > Albo na celuloze ... czy chocby taki glupi LiH4 ...

    > Kiedys chemia zrobi postep - w koncu po co nam rosliny - to co one
> [...]

    I pewnie w bardzie efektywny sposób.

    > Albo po prostu ulepszymy genetycznie rosliny i bakterie, beda robily
    > to co nam trzeba.

    To też się już dzieje.