-
1. Data: 2014-01-14 13:39:44
Temat: kondycja rozrządu
Od: "SP1H" <...@p...pl>
Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez
jazdę/przyśpieszanie na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan
rozrządu i obciąża pasek bardziej, niż jazda optymalna?
-
2. Data: 2014-01-14 14:31:30
Temat: Re: kondycja rozrządu
Od: Jacek <s...@o...pl>
W dniu 2014-01-14 13:39, SP1H pisze:
> Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
> wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez jazdę/przyśpieszanie
> na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan rozrządu i obciąża
> pasek bardziej, niż jazda optymalna?
A niby dlaczego? Przecież pasek przenosi tylko i wyłącznie napęd
rozrządu. Z tego samego powodu nie widzę związku z rozruchem przez
holowanie/pchanie a "przeskoczeniem" rozrządu.
Jacek
-
3. Data: 2014-01-14 15:50:56
Temat: Re: kondycja rozrządu
Od: K <...@...c>
W dniu 14-01-2014 14:31, Jacek pisze:
> W dniu 2014-01-14 13:39, SP1H pisze:
>> Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
>> wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez jazdę/przyśpieszanie
>> na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan rozrządu i obciąża
>> pasek bardziej, niż jazda optymalna?
> A niby dlaczego? Przecież pasek przenosi tylko i wyłącznie napęd
> rozrządu. Z tego samego powodu nie widzę związku z rozruchem przez
> holowanie/pchanie a "przeskoczeniem" rozrządu.
> Jacek
jednak producenci aut o tym ostrzegaja. znam przypadek audi (chyba 80),
ktore dostalo strzala w dupe na swiatlach, w momencie gdy juz ruszalo.
przeskoczyl rozrzad, a walka z ubezpieczycielem trwala kilka miesiecy.
-
4. Data: 2014-01-14 17:21:36
Temat: Re: kondycja rozrządu
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "SP1H" <...@p...pl> napisał w wiadomości
news:52d52fe3$0$2210$65785112@news.neostrada.pl...
> Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
> wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez jazdę/przyśpieszanie na
> obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan rozrządu i obciąża pasek
> bardziej, niż jazda optymalna?
Zasadniczo tak. Przy 4 tys. obr./min. pasek pokona 2 razy większą drogę niż
przy 2 tys. :-)
-
5. Data: 2014-01-14 22:37:01
Temat: Re: kondycja rozrządu
Od: orcos <s...@z...pl>
W dniu 2014-01-14 17:21, nom pisze:
>
> Użytkownik "SP1H" <...@p...pl> napisał w wiadomości
> news:52d52fe3$0$2210$65785112@news.neostrada.pl...
>> Czy niezbyt optymalne korzystanie z mocy silnika (pałowanie na bardzo
>> wysokich obrotach lub zmuszanie do wysiłku poprzez
>> jazdę/przyśpieszanie na obrotach zbyt niskich) ma jakiś wpływ na stan
>> rozrządu i obciąża pasek bardziej, niż jazda optymalna?
>
> Zasadniczo tak. Przy 4 tys. obr./min. pasek pokona 2 razy większą drogę
> niż przy 2 tys. :-)
I zakładając, że opór układu rozrządu jest proporcjonalny do prędkości,
działa na niego 2x większa siła. To oznacza, że w jednostce czasu wykona
4x więcej niutonometrów.
--
...|_OR|...
...|COS|...
-
6. Data: 2014-01-14 23:00:24
Temat: Re: kondycja rozrządu
Od: "cef" <c...@i...pl>
orcos wrote:
> I zakładając, że opór układu rozrządu jest proporcjonalny do
> prędkości, działa na niego 2x większa siła.
A jest proporcjonalny?
A może jak jest już "rozhulany", to opory sa mniejsze?