  • 11. Data: 2013-02-16 15:39:45
    Temat: Re: kondensator dostrojczy radiowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2013 14:23:22 +0100, Anerys napisał(a):
    > Kondensator, to kondensator. Większa powierzchnia czynna, to większa
    > pojemność. Jasne samo przez się...
    > BTW. Zrobiłem kiedyś próbę - neonówka, w szereg kondensator zmienny z radia,
    > to do gniazdka 220 (tyle wówczas było), pokręciłem ośką, dało się zauważyć
    > bardzo słabe świecenie neonówki, zależne od tego, jak głęboko jedne płytki
    > były schowne wśród drugich.

    Biorac pod uwage ze neonowka swieci jak sie z jednej strony dotknie ...
    ciekawe jaka pojemnosc ma czlowiek.

    Hm, co tu sie ciekawic, zmierzyc trzeba, ale jak ? :-)

    J.

  • 12. Data: 2013-02-16 16:00:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Biorac pod uwage ze neonowka swieci jak sie z jednej strony dotknie ...
    > ciekawe jaka pojemnosc ma czlowiek.
    >
    > Hm, co tu sie ciekawic, zmierzyc trzeba, ale jak ? :-)

    Policzyć ze stosownych wzorów, choćby nawet z prawa Ohma, znając napięcie,
    znając prądddddddd (ale tyrpie, co?) :)), policzyć można impedancję, a tu
    już myślę, że da się od biedy oszacować (tylko w jakich proporcjach jest R
    do XC... Ale może omomierz by częściowo pomógł?) , ile jest pojemności...
    Sposobów z pewnością jest trochę, ciekawostką było by je porównać :)) Aby
    tylko to wszystko przeżyć :) (choć błysk w oczach, gdy mnie z lewej, do
    prawej ręki przeleciało 250 z naprawianego radia lampowego :), to już
    miałem, taki trochę jasnoróżowy) :)) A także, świecenie neonówki w obwodzie
    przewód_gorący-ręka-twarz_po_drugiej_stronie-neonówk
    a_z_wbudowanym_opornikiem-kaloryfer
    :)) (może conajwyżej elementy były w innym szeregu, pominąłem przewody,
    neonówka, to była taka w formie żarówki, z dwiema elektrodami "helikalnymi",
    szybko traciła emisję). Zdarzyło mi się mieć mały (szara kropeczka) znak
    elektryczny na skórze... ale nigdy nic złego mi się nie stało, lekarz nie
    był potrzebny.

  • 13. Data: 2013-02-16 16:18:37
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-02-16 15:39, J.F. pisze:

    > Biorac pod uwage ze neonowka swieci jak sie z jednej strony dotknie ...
    > ciekawe jaka pojemnosc ma czlowiek.
    >
    > Hm, co tu sie ciekawic, zmierzyc trzeba, ale jak ? :-)

    Nieeeee... trzeba zajrzeć do jedynie słusznych norm definiujących "Human
    Body Model" :)
    I tak zazwyczaj przyjmowana jest wartość 100 pF lub 150 pF...
    ... a w praktyce będzie zwykle trochę mniej.

    pzdr
    mk

  • 14. Data: 2013-02-16 17:27:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-02-16 15:34, Grzegorz Kurczyk wrote:
> [...]
    itold-wrotek-i3035039753.html

    > Najsmutniejsze w tej aukcji jest to, że jeszcze tej książki nie kupiłeś :-(

    Gdyby była maczuga gratis to moze by się skusił ;-)

    Włodek

  • 15. Data: 2013-02-16 17:51:42
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-02-16 16:18, mk pisze:

    > I tak zazwyczaj przyjmowana jest wartość 100 pF lub 150 pF...
    > ... a w praktyce będzie zwykle trochę mniej.

    U kobiet mniej :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2013-02-16 19:44:41
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    > U kobiet mniej :)

    Ale za to ta indukcyjność... :))

  • 17. Data: 2013-02-16 19:57:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Biorac pod uwage ze neonowka swieci jak sie z jednej strony dotknie ...
    > ciekawe jaka pojemnosc ma czlowiek.
    >
    > Hm, co tu sie ciekawic, zmierzyc trzeba, ale jak ? :-)

    A dlaczego pojemność skoro masz przejście opornościowe przez skórę
    i buty? Niech będą setki megaohmów - wystarczy neonówce spokojnie.

  • 18. Data: 2013-02-16 20:03:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2013 12:57:31 -0600, Pszemol napisał(a):

    > A dlaczego pojemność skoro masz przejście opornościowe przez skórę
    > i buty? Niech będą setki megaohmów - wystarczy neonówce spokojnie.

    Nie, setki Mohm nie wystarcza. neonowka nie perpetum mobile, zeby
    zaswiecila widocznie, moc musi byc doprowadzona.

    J.

  • 19. Data: 2013-02-16 20:58:59
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-02-16 19:57, Pszemol pisze:

    > A dlaczego pojemność skoro masz przejście opornościowe przez skórę
    > i buty? Niech będą setki megaohmów - wystarczy neonówce spokojnie.

    Co wy wszyscy z tym przejściem przez skórę i buty? Neonówka nie świeci
    przez żadną rezystancję. Neonówka świeci dlatego, że człowiek stanowi
    jedną okładkę kondensatora, a drugą stanowi kula ziemska. Zresztą
    trzymając jeden palec na neonówce w dziurce fazowej, drugim palcem
    dotknij bolca uziemienia. I co? Świeci tak samo, więc gdyby tu chodziło
    o rezystancję obuwia, to po pierwsze - rozświetliłaby się jaśniej, po
    drugie - kopnął by prąd.

  • 20. Data: 2013-02-16 21:20:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Saturday, February 16, 2013, 8:58:59 PM, you wrote:

> [...]
    > trzymając jeden palec na neonówce w dziurce fazowej, drugim palcem
    > dotknij bolca uziemienia. I co? Świeci tak samo,

    Mas chyba popsulą neonówkę, bo moja świeci znacznie jaśniej.

    > więc gdyby tu chodziło o rezystancję obuwia, to po pierwsze -
    > rozświetliłaby się jaśniej, po drugie - kopnął by prąd.

    Zapomniałeś o rezystorze ograniczającym prąd neonówki.

    --
    Best regards,
    RoMan