  • 11. Data: 2010-05-19 22:11:02
    Temat: Re: kombi z uchylaną szybą w klapie
    Od: Rafał Zawierta <n...@z...info>

    > A możesz zdradzić jaki z tego
    > jest pożytek? Bo ja dla siebie nie widzę żadnego, poza wietrzeniem auta
    > (ale chyba nie w czasie jazdy?)

    Mogę.
    Mam małe dziecko i często bagażnik wyładowany w 150% :).
    Ostatnio jechałem do Francji na 2 tygodnie, więc dużo gratów brałem.
    Bardzo często w takich sytuacjach ładuję coś drobnego nawet przy klapie.
    W normalnych warunkach drobnica by wypadła, a tak zamykam klapę,
    otwieram właz i mogę dopakowywać hmm.. jak do sedana, aż do progu.

    I choć opis wydaje się dziwny, to jest to bardzo wygodne. Pomijam czysto
    praktyczne rzeczy - wrzucić coś małego do bagażnika - lżej (zwłaszcza
    TŻ) jest podnieść samą szybę, niż całą klapę. And so on..

    R.

  • 12. Data: 2010-05-19 22:59:59
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    BartekK wrote:
    > BMW touring czyli kombi z serii 3 i 5 mają tak szyby otwierane (nie wiem
    > czy wszystkie, czy tylko te co oglądałem). A możesz zdradzić jaki z tego
    > jest pożytek?

    Zamiast otwierać tylne drzwi, otwierasz szybę.
    Zamiast pokazywać na prawo i lewo (a właściwie do tyłu) co masz w
    bagażniku... nie pokazujesz. :-)
    Wciskasz guzik, otwierasz szybę, sięgasz do środka, zamykasz szybę...

    Pytanie do czego to służy ma taki sam sens jak pytanie po co drugie
    dźwierza w garażu, drugie okno w pokoju, drugi komplet bielizny...
    Jedni używają, inni nie.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2010-05-20 09:32:25
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 19 May 2010 21:31:37 +0200, BartekK napisał(a):
    > czy wszystkie, czy tylko te co oglądałem). A możesz zdradzić jaki z tego
    > jest pożytek? Bo ja dla siebie nie widzę żadnego, poza wietrzeniem auta
    > (ale chyba nie w czasie jazdy?)

    Choćby przy pakowaniu bagażnika aż do klapy - wtedy otwierasz okno bez
    ryzyka że Ci się wszystko wysypie na ulicę :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2010-05-20 09:40:04
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 19.05.2010 21:31, BartekK wrote:
    > A możesz zdradzić jaki z tego
    > jest pożytek? Bo ja dla siebie nie widzę żadnego, poza wietrzeniem auta
    > (ale chyba nie w czasie jazdy?)

    No przede wszystkim do "dosypania" drobnicy do pełnego już bagażnika -
    bezcenne, pamiętać należy jednak o tej drobnicy zanim się otworzy całą
    klapę, bo w przeciwnym wypadku wszystko wyląduje na ulicy;)

    Kolejną zaletą jest przewóz elementów długich: jakaś rurka, karnisz,
    dywan itp

  • 15. Data: 2010-05-20 09:43:52
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 19.05.2010 17:43, Rafał Zawierta wrote:
    > Witam,
    >
    > Aktualnie jestem bardzo zadowolony z rozwiązania otwieranej szyby w
    > tylnej klapie Laguny Kombi I ph2. Niemniej jednak przy zmianie auta na
    > nowsze L1ph2 odpada. W czym jeszcze (z tego segmentu) można spotkać
    > takie rozwiązanie (Mondeo, C5, Avensis?), czy jest to domena auta na F?
    >
    > R.
    Ja również mam taką szybę we wspomnianej tu już L2ph1.
    Jedyna wada tej szyby jest taka, że jest to najdroższa szyba w
    samochodzie, a znane są przypadki rozłożenia się jej na miliony
    elementów bez pomocy z zewnątrz.

  • 16. Data: 2010-05-20 10:09:51
    Od: "R." <z...@...pl>

    > Ja również mam taką szybę we wspomnianej tu już L2ph1.
    > Jedyna wada tej szyby jest taka, że jest to najdroższa szyba w
    > samochodzie, a znane są przypadki rozłożenia się jej na miliony
    > elementów bez pomocy z zewnątrz.

    Myślę, że droższa będzie przednia z ogrzewaniem elektrycznym, bo takich
    w necie nie znalazłem używanych, a tą z klapy na każdym szrocie wyrwiesz :)

    R.

  • 17. Data: 2010-05-20 21:22:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Rafał wrote:
    > Ja również mam taką szybę we wspomnianej tu już L2ph1.
    > Jedyna wada tej szyby jest taka, że jest to najdroższa szyba w
    > samochodzie, a znane są przypadki rozłożenia się jej na miliony
    > elementów bez pomocy z zewnątrz.

    900zł w Jaanie. Zmienialem w styczniu. "Rozsypała się" choć mam
    wątpliwosci czy na pewno z powodu niczego.

  • 18. Data: 2010-05-20 22:50:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Sebastian Biały pisze:

    > 900zł w Jaanie. Zmienialem w styczniu. "Rozsypała się" choć mam
    > wątpliwosci czy na pewno z powodu niczego.

    Podobno (powtarzam: podobno) to wina plastikowej klapy w L2, bo
    słyszałem już o dwóch czy trzech "strzałach" - wszystkie niby ot tak,
    bez dania racji. I wszystkie zimą. W L1 to się raczej nie zdarzało.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 19. Data: 2010-05-25 00:22:30
    Od: m <c...@g...pl>

    W dniu 2010-05-19 17:43, Rafał Zawierta pisze:

    > W czym jeszcze (z tego segmentu) można spotkać
    > takie rozwiązanie (Mondeo, C5, Avensis?), czy jest to domena auta na F?

    w Roverze 75