  • 31. Data: 2009-01-19 18:31:16
    Temat: Re: kolo zebate - czy mozna dorobic na zamowienie?
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > To Ty wyraznie nie rozumiesz ze zebatka skrzyni biegow to cos wiecej niz
    > kolko z wyfrezowanymi zebami. Takie zwykle kolko wykonam ci na tokarce i
    > frezarce w ok 1,5 godz. Ale w skrzyni biegow straci ono zeby w jakies 15
    > minut, przy okazji rozpierdalajac wszystko dookola :)

    No jak zrobisz z byle żelaza to wiadomo, że tak może być :-)

  • 32. Data: 2009-01-19 18:48:27
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Ja w kwestii formalnej, zeby nie bylo nieporozumien:

    Kto? Bo ja napisalem:
    > Tak z ciekawosci... w KLX'ie zeby sa skosne? Nie widzialem na wlasne oczy
    > bebechow tej maszyny, ale google podpowiada, ze sa tam zeby proste

    A wbrew powrzechnej opinii google nie zawsze ma racje, wiec pytam czlowieka,
    ktory moze wiedziec. Zreszta nie bylo powiedziane, ze chodzi o konkretnie
    KLX'a;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 33. Data: 2009-01-20 07:03:39
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Ivam pisze:

    > Tak z ciekawosci... w KLX'ie zeby sa skosne? Nie widzialem na wlasne
    > oczy bebechow tej maszyny, ale google podpowiada, ze sa tam zeby proste
    > (przynajmniej w 125, 300, 450 i przynajmniej pierwsze 2 biegi, bo tyle
    > moge znalezc)... w ogole to gdzie w motocyklach sa skrzynie z zebami
    > skosnymi (wiem, wiem... malo widzialem). Tak tylko z ciekawosci;)

    Sa proste. Ale zebatka skrzyni to nie tylko kolko z zebami. To takze
    wewnwtrzny wielowpust, to rowek na wodzik, to takze kly. Wszystkiego sie
    nie da zrobic za pomoca zwyklej tokarki i frezarki. O obrobce cieplnej i
    koniecznym czesto szlifowaniu nie wspominam przez grzecznosc :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 34. Data: 2009-01-20 07:04:19
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Agent 0700 pisze:

    > No jak zrobisz z byle żelaza to wiadomo, że tak może być :-)

    doczytasz. A zelaza sie do tego nie stosuje gdzies tak od XIX wieku.
    Teraz uzywa sie stali :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 35. Data: 2009-01-20 09:25:25
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > doczytasz. A zelaza sie do tego nie stosuje gdzies tak od XIX wieku. Teraz
    > uzywa sie stali :)

    A nie prosciej wziac od Agenta namiary na tego speca i pozamawiac u niego
    kola do skrzyn za pol ceny??
    Sam bym kupil do swojego czajnika do 2 bo mi wypadowuje.

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 36. Data: 2009-01-20 09:40:46
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > A nie prosciej wziac od Agenta namiary na tego speca

    Szukałem na allegro "toczenie", "frezowanie"

    Materiały to o ile pamiętam od plastiku przez miedź, brąz do różnych stali,
    ale wiadomo, że trudno o gwarancję, że zrobione będzie z tego co się
    zamawia.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 37. Data: 2009-01-20 10:38:34
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Agent 0700 pisze:

> [...]
    >
    > Materiały to o ile pamiętam od plastiku przez miedź, brąz do różnych stali,
    > ale wiadomo, że trudno o gwarancję, że zrobione będzie z tego co się

    Najdrozsza zebatka do KLX z tytulu watku kosztuje na Ronayers ok 75$,
    specjalnie sprawdzilem. Nawet jesli w Niemcowni kosztuje 75Euro to i tak
    daje troche ponad 300 pln. Za mniejsze pieniadze nie da sie jednostkowo
    wykonac prawidlowe kolo skrzyni biegow. Z tym ze ta akurat zebatka jest
    nadrozsza. Reszta kosztuje od 45 do 65 $. Gdzie tu sens w dorabianiu ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 38. Data: 2009-01-20 12:53:47
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    > Sa proste.

    A znasz (ciagle ciekawosc, a nie zlosliwosc) jakis motocykl, gdzie zeby sa
    skosne? Nie spotkalem takiej, a ciekawskie ze mnie zwierze;)

    > Ale zebatka skrzyni to nie tylko kolko z zebami.

    A to wiadomo, ale wszystkie (dobrze mowie, czy sa jakies wyjatki?) skrzynie
    motocyklowe sa niesynchronizowane (tzn. nie maja synchronizatorow), wiec
    cala reszta kola wyglada praktycznie identycznie w kazdej maszynie.

    > O obrobce cieplnej

    A propos - stosuje sie obr. cieplno-chemiczna czy tylko cieplna w przypadku
    kol zebatych?

    > koniecznym czesto szlifowaniu nie wspominam przez grzecznosc :)

    Dziekuje:)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 39. Data: 2009-01-20 13:15:51
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Ivam pisze:

    > A znasz (ciagle ciekawosc, a nie zlosliwosc) jakis motocykl, gdzie zeby
    > sa skosne? Nie spotkalem takiej, a ciekawskie ze mnie zwierze;)

    W sumie to w czyms widzialem ale co to bylo to nie pamietam.

> [...]
    > skrzynie motocyklowe sa niesynchronizowane (tzn. nie maja
    > synchronizatorow), wiec cala reszta kola wyglada praktycznie identycznie

    Mocno podobnie. Zalezy ile walkow ma skrzynia.

    > A propos - stosuje sie obr. cieplno-chemiczna czy tylko cieplna w
    > przypadku kol zebatych?

    A szczegolow to ja nie znam. Przepraszam :)

    > Dziekuje:)

    Prosze

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 40. Data: 2009-01-20 14:56:17
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-19 19:15:59 +0100, zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> said:

    > Taka sytuacja jest na tyle piekna, by w nia wierzyc i na tyle rzadko
    > spotykana, by na nia nie czekac ;)

    Heh, jak to poetycko zabrzmiało ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco